BHTC, Мартин Ниланд: Българската производствена база ще стане важен център в глобалното семейство на BHTC

ОВККомпанииАвтомобилостроене в България - специално издание на сп. Инженеринг ревю • 15.09.2016

BHTC, Мартин Ниланд: Българската производствена база ще стане важен център в глобалното семейство на BHTC
BHTC, Мартин Ниланд: Българската производствена база ще стане важен център в глобалното семейство на BHTC

Мартин Ниланд, генерален мениджър на BHTC за България

Г-н Ниланд, бихте ли представили накратко българския офис на BHTC? Кога е открит той? Какъв е настоящият брой на наетите служители от компанията?
Behr-Hella Thermocontrol (BHTC) България е подразделение на водещия производител на климатични системи за автомобилния бранш BHTC със седалище в Германия. Основните ни продукти са панели и уреди за обслужване и управление на автомобилни климатични инсталации. Климатични сензори, контролери за въздух и PTC нагреватели за стъкла допълват портфолиото ни.

Компанията ни е на българския пазар от 2013 година, като на 20 май 2015 година направихме официалното си откриване. BHTC изгради предприятие за производство на панели за обслужване и управление на климатични инсталации за автомобили. Към него се създаде развоен център за иновации, един от петте световни центъра на компанията.

Реализираното съоръжение e първият завод в икономическа зона “София-Божурище”. Към момента заетите в компанията са над 250 души, като според стратегическия план за развитие се очаква броят на служителите в рамките на следващите пет години да достигне 500.

BHTC покрива целия процес от продуктовия дизайн до производството на цялостната система за климатичен контрол. В този процес се съчетават разнообразни сфери на опит – от софтуер, електроника и механика до всички технологии, необходими за разработката и производството на съществуващите и бъдещите оперативни и дисплейни елементи.

Каква продукция сте съсредоточили в завода в Божурище и кои са основните клиенти на компанията?
В завода на BHTC в Божурище се произвеждат електронни панели и контролни системи за климатици на автомобили. Основните клиенти на компанията са производители на автомобили и камиони като Даймлер, БМВ, Ауди, групата Фолксваген, Волво, Рено, МАН, Скания.

За разлика от други фирми в сектора за автомобилни компоненти, които залагат на евтин труд, предприятието на BHTC разполага и с развоен център. В него вече има заети 60 инженери, които работят директно за проекти на централата в Липщад. Планираме да увеличим броя на работещите в центъра за изследвания.

Целта ни е да открием 100 работни места през следващите години. Дори за 2017 г. сме планирали проекти, чийто производствени етапи ще са тук, в Божурище.

Какви бяха мотивите ви да изберете България за своя завод? Какво е мястото на местното производствено звено в общото производство на компанията?
Проведохме около двегодишно проучване на различни локации в Източна Европа. Страните, в които BHTC извършваше своя анализ, бяха Сърбия, Македония, Румъния, Полша, Унгария и Чехия. Спряхме се на България заради добрата инвестиционна среда в страната, добрата инфраструктура и благоприятните условия за развитие на бизнеса.

Важен фактор при избора на България беше и членството на страната в Европейския съюз, тъй като това ни предоставя съществени предимства от логистична гледна точка. Трябва да спомена също, че имате много добре развита образователна система, благодарение на която у вас има много квалифицирани служители.

Новата производствена база на BHTC в България е много важна част от нашата глобална маркетингова стратегия, най-вече защото нейната локация ни дава възможност успешно да се възползваме от комбинацията на европейска производствена локация и приемлива ценова структура. Присъствието на BHTC в този регион е важно за нас и по отношение на логистиката, като това ни дава възможност да разширим своя бизнес и да достигнем до повече компании в автомобилния сектор.

Как планирате да развивате бизнеса си у нас?
Тази година навършихме своята първа година в България. Смея да твърдя, че този период беше изключително успешен за нас. Създадохме над 250 работни места, получихме признание като инвеститор и спомогнахме за разрастването и развитието на процъфтяващия автомобилен сектор в страната.

Заедно с това разгърнахме комплексна програма за човешките ресурси в компанията, подпомагаме различни дейности на Община Божурище и развиваме благотворителни каузи. С други думи, годината беше наситена откъм събития и усилия, които поставиха едно добро начало тук, в България, с което наистина се гордеем.

Разбира се, не мислим да спрем дотук. Напротив, ще развиваме всички аспекти и дейности, за да ставаме все по-добри. Осъзнавайки важността на човешкия капитал в компанията ни, ние се стараем да поддържаме стандарти на европейско ниво, що се отнася до социалната политика за нашите служителите. Смятаме в рамките на пет години наетият персонал да достигне 500 души.

Съответно с увеличаване на персонала ще имаме нужда да инвестираме и в допълнителни сгради. Планираме изграждането на още производствени помещения с площ 7000 кв. м. И така, когато достигне пълния си капацитет, нашата база тук ще стане един от големите членове на глобалното семейство на BHTC: ние вече разполагаме с производствени и развойни подразделения в Германия, САЩ, Мексико, Индия, Китай и Япония.

ЕКСКЛУЗИВНО

Top