Хенлих, Красимир Чотов: Наложихме марката Hennlich в България като синоним на качество, лоялност и коректност

Механични системиИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 7/2015 • 18.12.2015

Хенлих, Красимир Чотов: Наложихме марката Hennlich в България като синоним на качество, лоялност и коректност
Хенлих, Красимир Чотов: Наложихме марката Hennlich в България като синоним на качество, лоялност и коректност

Красимир Чотов, управител на Хенлих България, пред сп. Инженеринг ревю

Уважаеми г-н Чотов, настоящата година е юбилейна за Хенлих в България. Кои са най-големите предизвикателства и постижения в развитието на бизнеса ви през тези 10 години?
Тази година фирма Хенлих навършва 10 години от стъпването си в България. Това бяха 10 години, в които ние непрекъснато се усъвършенствахме и успешно преодолявахме трудностите в предлагането на висококачествени технически продукти на българския пазар. Предизвикателства винаги има, но като че ли най-сериозното е да създадеш и задържиш добър екип и мисля, че се справяме добре.

Що се отнася до постижения, мисля, най-голямото е, че успяхме да наложим марката Хенлих (Hennlich) в България като синоним на качество, лоялност и коректност. Доказателство за това са нашите клиенти.

 

Кои корпоративни принципи и стандарти на Hennlich са налице у всички представителства на компанията по света? Как успяхте да ги адаптирате към местните условия?
В съвременните пазарни условия и неограниченото количество на предлагани продукти на преден план излизат някои съществени показатели, които са в основата на добрата търговия: коректен технически подбор на продукта и консултация, кратък срок на доставка, оптимална цена и не на последно място – надежден и утвърден партньор, на когото клиентът може да разчита.

От самото начало Хенлих групата си поставя ясна цел, която следва неотклонно и до днес: да бъде Single Source Supplier, или всичко да се доставя от един партньор. Това ни прави много примамлив дистрибутор за всеки производител, но същевременно ние имаме привилегията да си избираме партньори.

Подборът ни се ръководи от няколко основни фактора: бързо офериране, кратки срокове на доставка, високо качество и надеждност на продукта, конкурентна цена и отговорност към клиента. Това ни помага да работим само с утвърдени и доказали се производители на индустриална техника. Спазването на тези принципи и тясната специализация по продукти ни помогна много за успешното ни адаптиране и развитие на българския пазар.

Кои направления от продуктовата програма на Hennlich се доказаха като най-търсени на българския пазар? Кои ключови браншове и приложения са водещи у нас към днешна дата?
Хенлих разполага с доста широка продуктова програма, като това ни помага, когато едни продукти се търсят по-малко, да компенсираме с други, които в този момент са по-добре. Все пак мога да откроя като много успешни направления във фирмата отдел Хидротех, който включва дюзи, помпи, арматури и компенсатори, отдел Линтех - линейни лагери, кабеловодещи вериги, полимерни плъзгащи лагери и защитни покрития, както и отдел Пружини и Хидравлични уплътнители.

Като ключови браншове бих могъл да спомена машиностроене, хранително-вкусова, химическа промишленост, металургия и др.

Какви са последните иновации при технологиите и материалите в каталога на компанията?
Хенлих е единствен официален представител на една изключително иновативна и просперираща фирма – Igus. Ние имаме щастието да можем в много кратък срок да пренасяме върхови технологии на българския пазар. От 2006 г. без прекъсване участваме на Международния технически панаир в Пловдив, като тази година щандът ни получи златен медал за дизайн.

Като една от многото новости мога да спомена Трибо филамент (материал, използван в 3D принтирането), прътов материал за температури до 250 °C на склад и много други.

Как планирате да развивате партньорската и клиентската си мрежа в бъдеще? Какви цели си поставяте в дългосрочен план?
Ще продължим да следваме пътя на тясната специализация по продукти, като разчитаме на качествени обучени служители, специализирани и компетентни в определена област. По този начин, оставяйки след нас доволни клиенти, смятаме да разширяваме клиентската си мрежа.
В дългосрочен план планираме да засилим сътрудничеството си със стратегическите ни партньори, да повишим нивото на продуктовите и търговски обучения на персонала, както и да предприемем действия по разширяване на складовите наличности.

ЕКСКЛУЗИВНО

Top