Интер Експо Център: Индустриалните изложби в София през 2014г. – нови хоризонти за бизнеса

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 7, 2013

Интер Експо Център: Индустриалните изложби в София през 2014г. – нови хоризонти за бизнесаИнтер Експо Център: Индустриалните изложби в София през 2014г. – нови хоризонти за бизнеса

От 5 до 7 март 2014 г. в Интер Експо Център - София ще се проведат специализираните индустриални изложби MachTech & Metal, IFAM, INTRONIKA и PLAST. Те представят нововъведения в машиностроенето и инструменталната екипировка (MachTech & Metal), в автоматиката, роботиката и мехатрониката (IFAM), професионална и промишлена електроника и компоненти (INTRONIKA) и в сектора на пластмасовата и каучуковата промишленост (PLAST).

За перспективите пред тези форуми, тяхната подготовка и организация, както и за ползите за бизнеса, разговаряме с организаторите на изложбите г-н Ивайло Иванов, управител на Агенция Булгарреклама, и г-н Тони Лазник, управител на словенската компания I.C.M.

Какво ново предвиждате за специализираните изложби MachTech & Metal, IFAM, INTRONIKA, PLAST през 2014 г.?
Ивайло Иванов: Бихме искали през 2014 г. да направим нещо повече за малкия и средния бизнес в сектора. По тази причина предлагаме някои нови възможности. Една от тях е за млади предприемачи, регистрирани не повече от 14 месеца преди старта на изложбата. Те могат да получат 40% намаление от цената за участие.

Предвиждаме и преференции за фирми, които за първи път участват в някоя от четирите тематики. Отстъпката е 20% от цената за незастроена изложбена площ. Бизнес форумът също дава възможност на фирмите участници да представят своята продукция и философия за развитие пред партньори и клиенти. Презентациите и семинарите са част от програмата в дните между 5 и 7 март.

Като нов акцент през 2014 г. разработваме проект за инженерна борса в индустриалните отрасли. Целта е да се съберат на едно място младите специалисти, навлизащи в професията и бизнеса, който години наред страда от липса на кадри. Искаме специализираните изложби MachTech & Metal, IFAM, INTRONIKA и PLAST да бъдат мост между теорията и практиката и да дадат възможност за развитие на младите хора тук, в българската индустрия, която има нужда от тях.

Какви препоръки ще отправите към изложителите, за да бъде успешно участието им на предстоящите форуми?
Ивайло Иванов: Бих препоръчал пълна мобилизация, навременна и бърза реакция както при подготовката, така и при провеждането на изложбата. Колкото по-рано една фирма има яснота за целите на своето участие като част от общата й маркетингова стратегия, толкова по-голям ще бъде ефектът за нея в краткосрочен и дългосрочен план.

Опитът показва колко повече допълнителна стойност извличат например фирмите, които активно и масирано използват своите комуникационни канали – бизнес аудитория (облъчване на клиенти, контрагенти, потенциални партньори и др.), медии, рекламни лостове и т. н. преди и в дните на изложението. Навременното и добре осмислено ангажиране на възможностите повишава ефекта както за самата фирма, така и за изложбата като цяло.

Какви са очакванията ви относно участието на чуждестранни фирми на изложенията?
Тони Лазник: Както много добре знаете, изложенията винаги са огледалото на икономиката на една страна. Ако икономиката на държавата е стабилна и демонстрира просперитет, тогава и чуждестранните бизнес партньори – било то изложители или посетители, проявяват по-голям интерес. Много е трудно да се дадат прогнози по всички аспекти наведнъж. Също така трябва да сме наясно, че всяка страна-членка на Европейския съюз гледа на България с различни очаквания. Ако се опитам да отговоря по принцип, тогава ще кажа, че съм положително настроен за бъдещето.

Освен в България, фирма I.C.M. организира изложения на същата тематика и в Словения и Сърбия. Какъв е потенциалът на тези направления в България, според Вас?
Тони Лазник: Естествено, България има други възможности в сравнение със Словения и Сърбия. Ако трябва да направим сравнение, потенциалът на България не е в автомобилната индустрия (в момента, но няма причина в бъдеще да не се промени). Това е най-търсеният сегмент за автоматизация например, но има и много други направления, които трябва да бъдат разгърнати. Страната ви има добри икономически възможности и трябва да започнете да ги използвате и развивате повече.

ЕКСКЛУЗИВНО
Top