Интервю с Любен Паскалев, инженер продажби в ифм електроник

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 3, 2011

Интервю с Любен Паскалев, инженер продажби в ифм електроник

Нивото на автоматизация в българските предприятия расте с всеки изминал ден

Любен Паскалев, инженер продажби в ифм електроник, пред сп. Инженеринг ревю

Уважаеми г-н Паскалев, отскоро ифм електроник предлага на нашия пазар нова система за диагностика на машини. Бихте ли представили спецификите на технологията?
Повечето сериозни производители в България и по света имат закупени мобилни тестери, които мерят състоянието на лагерите в моторите, редукторите и др. За съжаление, тези измервания се правят през определен период и не се знае какво се случва във времето от едното до следващото измерване. Случва се доста често моторът да е в машина, покрит с капаци, и достъпът до него да е много труден. Всички знаем какво се случва, когато блокира лагер, или просто не сме подготвени за неговата своевременна смяна. Всичко това коства големи загуби. По тази причина ифм създаде система за постоянен мониторинг на състоянието на лагерите по машините, както и едновременно следене на вибрации и дисбаланс. Това позволява своевременно планиране на ремонти и свеждане на авариите до минимум.

В какви производства е подходяща за приложение новата система?
На практика, системата е приложима във всяко едно производство, но се предполага, че би трябвало да следи предимно възлови и отговорни места, като помпи, вентилатори, компресори и други.

Какви други новости в областта на автоматизацията ще предложите на клиентите си през тази година?
ифм е изключително иновативна фирма, съобразяваща се с нуждите на нашите клиенти и партньори. Постоянно се разработват нови продукти, които водят сами по себе си до конкретни решения на проблеми. Тази година фирмата залага на нови модели фотодатчици, системи за сканиране на баркодове, системи за откриване на дефекти в краен продукт, както и най-различни позициониращи и флуидни сензори.

Кои характеристики на вашите продукти се ценят най-високо от клиентите ви в индустриалния бранш?
В днешно време най-ценното са постоянните контакти с нашите клиенти, както и решаването на техните индивидуални проблеми. За ифм на първо място е надеждността на нашите продукти. Нашите клиенти са доволни от бързината, с която успяваме да предложим решение, както и че във всеки момент могат да разчитат на нашия огромен склад, бързи доставки и компетентно мнение.

Какво според вас е технологичното ниво на производствената автоматизация в българските предприятия, в сравнение с останалите страни?
В България нивото на автоматизация расте с всеки изминал ден. Това налага да поддържаме постоянни контакти с нашите настоящи клиенти, както и непрекъснато да търсим нови. Днес една фирма разполага, например, с един малък цех, с една поточна линия. Утре същата фирма се разраства и прави цял завод. България страда в момента от липсата на квалифицирани специалисти и инженери. За съжаление, това ни бави в бързото развитие на индустрията, както са например нашите колеги в Румъния, Полша, Чехия и др. Аз съм оптимист и мисля, че един човек може да постигне дори и най-смелите си мечти, стига да е постоянен и мотивиран.




ЕКСКЛУЗИВНО
Top