Интервю с Валентина Диканска, управител на BASF в България

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 1, 2012

Интервю с Валентина Диканска, управител на BASF в България

Най-важният актив на компанията са нашите служители

Уважаема г-жо Диканска, отскоро заемате позицията управител на BASF в България. Бихте ли представили себе си и компанията пред читателите на сп. Инженеринг ревю?
BASF е компания с почти 150-годишна история. Създадена през далечната 1865 г. като малка фабрика за производство на бои за текстил, днес тя е световен лидер в химическата индустрия с над 110 000 служители, 6 комплексни производствени бази и 385 завода по света. BASF предоставя продукти и решения за почти всички сектори на индустрията. Портфолиото й включва широка гама продукти: от химикали, пластмаси, продукти за облагородяване, продукти за селското стопанско до нефт и газ.

Поех поста управител на BASF в България в началото на декември миналата година. Преди това в продължение на почти 10 години бях мениджър Финанси и администрация на компанията. За мен лично изборът ми на тази позиция е голямо признание и доверие от страна на Борда на директорите на BASF, за първи път позицията е поверена на местен служител, което е признание за нарасналото доверие към локалния мениджмънт. Компанията ни има установени високи фирмени стандарти и важен приоритет за мен ще бъде да ги запазим.

Какви са основните бизнес сегменти на BASF у нас?
BASF присъства на българския пазар успешно вече повече от 40 години, като представяме всички бизнес сегменти. Портфолиото ни е много добре балансирано спрямо изискванията на нашия пазар. Ние сме добре познати в индустрията най-вече като надежден партньор, който залага не само на качествени и иновативни продукти, но и на дълбоко познаване и разбиране на индустриите на нашите клиенти. Това ни позволява да участваме активно в развитието и успеха на партньорите ни в България. Разбирането ни, че нашият успех е неразривно свързан с този на клиентите и партньорите, ни помага за изграждането на трайни партньорства. А какво по-голямо удовлетворение може да има в бизнеса от споделянето на успеха?

Какви енергийно ефективни решения предлагате в областта на индустрията?
BASF е първата компания в света, която представя подробен въглероден баланс на дейността си: продуктите на BASF могат да спестят три пъти повече емисии на парникови газове, отколкото цялото количество, причинено от производството и обезвреждане на продуктите на компанията. BASF продължава да си поставя много високи цели както по отношение на ефективно използване на ресурсите в собствените си производствени процеси, така и в разработване на продукти с голям потенциал за снижаване консумацията на енергия в производствените процеси на клиентите и за енергийноефективно потребление от обществото като цяло.

Какви ще бъдат приоритетите Ви в плановете за развитие на компанията?
Когато преди почти 10 години се присъединих към екипа на българското дружество, едно от нещата, които ме впечатлиха изключително много, беше, че в компанията в България работят служители, назначени преди повече от двадесет години. Не след дълго разбрах каква е притегателната сила, която кара служителите с ентусиазъм да работят ден след ден за успеха на една и съща компания. Взаимно уважение и респект към качествата на всеки член на екипа и неговия принос за успеха на компанията, усещането, че това, което правиш, допринася за общия успех и се цени, кара хората да запазят своята лоялност и ангажираност, като едновременно с това им носи максимално удовлетворение. В последните години инвестирахме много за развитието на екипа ни в България и ще продължим да работим в тази посока, защото най-важният актив на компанията са нашите служители. Само с помощта и усилията на всички ще успеем да постигнем амбициозните цели, които си поставяме.

Какви нови продукти и технически решения възнамерявате да лансирате на нашия пазар през тази година?
Благодарение на непрестанните ни усилия, продуктовото ни портфолио отговаря много добре на нуждите на българския пазар. През последните години отбелязваме трайно двуцифрен ръст на продажбите в почти всички сегменти. Ще продължим да налагаме на пазара нови и иновативни продукти в областта на селското стопанство, строителната химия, изолациите в строителството, пластмасите, рафинерийната индустрия, специални химикали, химикали за перилни и почистващи препарати. България има голям потенциал в областта на строителството и по-специално повишаване на енергийната ефективност на сградите, развитие на инфраструктурата. Необходимостта от повишаване на енергийната ефективност на съществуващия сграден фонд се разпознава и от българското правителство като важен фактор за опазване на ресурсите. Това, обаче, е непосилна задача за собствениците на жилища и сгради. Без финансова помощ от страна на държавата, без създаване на работеща схема за усвояване на предвидените за енергийна ефективност европейски пари, обикновените хора не биха се справили.

 

ЕКСКЛУЗИВНО
Top