Интервю с Юлиан Божков, управител на Ритал България

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 8, 2011

Интервю с Юлиан Божков, управител на Ритал България

Rittal отбеляза 50 години успешно присъствие на световния пазар

Уважаеми г-н Божков, какво стои зад 50-годишния успешен бизнес с марка Rittal?
Развитието на фирма Rittal за тези 50 години е наистина впечатляващо. Трудните години на възстановяване след Втората световна война принуждават производителя на метални изделия Рудолф Ло да потърси ново поле за развитие, което намира в серийното производство на типови метални табла. През 1961 г. се създава фирма Rittal, която изработва и доставя от склад шкафове за електроуправление в различни, но строго определени размери. Тази идея скоро се възприема и след няколко години водещите автомобилни производители в Германия залагат Rittal като стандарт за тяхното производство. За 50 години от локален производител и доставчик, Rittal се превръща във водещ световно представен и признат лидер с 12 производствени предприятия на 3 континента, повече от 70 дъщерни компании и над 10 000 служители в цял свят. Продуктовата гама, включена в “Rittal the System”, обхваща табла и шкафове, шинни разпределителни системи, климатизация, ИТ инфраструктура, софтуер и сервиз. Стремежът да се следват съвременните тенденции и да се представят ежегодно десетки новости е развил портфолиото на Rittal до над 13 000 артикула.

Откога компанията е представена в България и кои са основните приоритети в дейността ви?
Фирма Rittal и нейната продукция имат своя дългогодишна история и в България. Преди промените, когато машиностроенето бележеше развитие, предприятията от групата ЗММ оборудваха своите машини с табла на Rittal. След отварянето на пазарите в Източна Европа фирмата започва да популяризира продуктите си, първоначално чрез представителства, а след това и дъщерни дружества. Дружеството в България бе създадено преди 4 години, като основните приоритети в дейността му са представяне на продуктите, възможностите и предимствата при използването им.

Как икономическата криза повлия върху бизнеса на Rittal в световен мащаб? Промени ли се нещо в пазарната стратегия на компанията като следствие от това?
С функционалните решения и голямо разнообразие на конструкции, за този половин век Rittal се наложи като основен партньор на значими имена в световната промишленост, а за някои компании и като ОЕМ производител на стандартни и нестандартни системи с приложение в различни производства, машиностроене, енергетика, ИТ инфраструктура и комуникации. Като такъв, естествено, Rittal нямаше как да остане незасегнат от икономическата криза, отразила се върху работата на толкова много отрасли и фирми. Спад от 25% за 2009 г., когато стагнацията е повсеместна, оказва своето влияние, независимо от богатата гама продукти и възможните им приложения в различни направления. Този период бе използван за оптимизиране на отделни работни и логистични процеси, обновяване на продуктовата гама, разработване и въвеждане на нови, по-ефективни и функционални изделия. Всичко това оказа своето положително влияние и още в началото на 2010 г. помогна да се заработи на „пълни обороти”.

Участвали сте в реализацията на множество проекти. Бихте ли разказали за най-актуалните сред тях?
Разнообразната продуктова гама на Rittal позволява намирането на подходящи надеждни и ефективни решения както за традиционни приложения, така и при решаването на по-сложни казуси в области като електрозахранване и електроразпределение, управление и контрол или ИТ инфраструктура за малки потребители или големи центрове за данни. По тази причина за изминалите няколко години можем да се похвалим с множество успешно реализирани проекти, съвместно с водещите инженерингови фирми и производители на апаратура. Някои от тях са: инсталации със Сименс апаратура в Каолин, с АВВ апаратура в Амилум, с Шнайдер Електрик апаратура в Челопеч. С наши конструктивни решения сървърни и комуникационни ракове са реализирани центровете за данни на IIIDC, Телепойнт, М-тел и др.

В каква посока виждате развитието на компанията оттук нататък?
Нормално е стремежите ни за развитие да бъдат ориентирани напред и нагоре. Независимо от прогнозите за влошаване на икономическия климат не само в България, смятаме, че поставени добре на пазара, предлагайки надеждни и качествени продукти и подхождайки с необходимия ангажимент, има накъде да растем. Затова и плановете ни следващите години са на пръв поглед твърде амбициозни, но с едно добро разпределение на силите, смятам, че все пак са реалистични.

ЕКСКЛУЗИВНО
Top