инж. Ивелин Дончев, Фамател България: Планираме реализирането на сериозна инвестиционна програма в следващите месеци

ЕлектроапаратурaИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 6/2016 • 27.09.2016

инж. Ивелин Дончев, Фамател България: Планираме реализирането на сериозна инвестиционна програма в следващите месеци
инж. Ивелин Дончев, Фамател България: Планираме реализирането на сериозна инвестиционна програма в следващите месеци

инж. Ивелин Дончев,
управител на Фамател България, пред сп. Инженеринг ревю

Фамател обяви, че обединява търговското си представителство у нас с производствени процеси и Фамателрози вече навлиза и в българското производство с ново име – Фамател България. Какви са последствията от това обединение и каква продукция ще произвеждате у нас?
Фамател Испания стартира бизнеса си в сектора преди 20 години и оттогава фирмата е в непрекъснато и устойчиво развитие.

Техническите иновации и разширяването на продуктовата гама в годините е довело до пазарно присъствие на Фамател на 5 континента и 35 страни. Основни предпоставки за това развитие са също и качеството на продукцията, качеството на услугата и лоялността на клиентите ни.

Продуктовата гама на Фамател е поделена в две направления, обслужващи бита и индустрията.

Последствие от стратегията на Фамател за разширяване и усъвършенстване е и обединяването на съществуващото вече търговско представителство с производство в България. Тази стъпка увеличава броя на производствените бази на Фамател в Европа на три: Италия, Испания и България.

Цел на Фамател е да изведе производството в България на челни позиции в сектора и в групата и да го превърне в основна производствена и търговска локация както за страната, така и за пазарите на Русия, Румъния и Турция.

Обединяването на производствената база и търговското представителство ще доведе до неминуемо намаляване на сроковете на доставка, намаляване на разходите за транспорт, възможност за изпълнение на индивидуални проекти на клиентите спрямо нуждите им, оптимизация на производствените разходи, а и от там себестойността на продукцията.

Основно производството в България за момента е съсредоточено в обслужване на клиенти от индустриалния сектор.

На фона на продължаващия индустриален подем в региона и устойчивото ниво на консумация на вътрешния и външния пазар на електрокомпоненти, Фамател България има намерение да реализира сериозна инвестиционна програма и в следващите месеци да открие нови работни места.

От началото на 2017 г. се очаква и увеличаване на административния капацитет на Фамател България, което ще позволи оптимизации в сферата на планиране на материалите за производство и продажбите на международния пазар.

Планирате ли изграждане на нови производствени бази и къде?
Основна задача през 2016 година е стабилизиране на стартиралото вече производство и полагане на основите, необходими за бъдещо увеличаване на производствения капацитет. В момента сме съсредоточени в Южна България и увеличаването на площта и капацитета на производствената и складовата ни база в Пловдив.

Ще разширите ли портфолиото си от продукти и с какви?
Продуктовата гама на Фамател България обхваща над 5000 продукта. По отношение на индустриалния бранш сме фокусирани върху производството на индустриални куплунги и контакти, разпределителни табла за вграден и открит монтаж, кутии, шкафове и аксесоари за табла, влагозащитени клемни кутии, разклонителни кутии за вграждане и др.

Нашият търговски отдел разполага с актуализираната версия на софтуера за конфигуриране на електрически табла AquaSoft V.11, която включва нови възможности за електрификация и добавяне на допълнителни функционални характеристики към продукта, което дава възможност за удовлетворяване на специфични клиентски нужди.

Като заемащ отскоро длъжността управител на Фамател България, какви цели си поставяте за развитието на компанията?
Първото и най-важно е създаване на условия за увеличаване на капацитета на производството чрез инвестиции в допълнителни производствени мощности и наемане и обучаване на производствен персонал.

Не по-малко важна цел е постигането на максимално добро качество на продукта, балансирано с конкурентна себестойност и продажна цена.
Растеж на вътрешния и разгръщане на пазара в Източна Европа, Русия и Турция.

Основите вече са положени и първите резултати вече са видими, което от своя страна дава увереност на мен и на групата, че посоката е вярна и амбициозните целите са постижими.

Новият брой 2/2017

брой 2-2017

ВСИЧКИ СТАТИИ | АРХИВ

ЕКСКЛУЗИВНО

Top