Кока-Кола ХБК България е инвестирала над 500 млн. лева от създаването си

Във ФокусСп. Инженеринг ревю - брой 8, 2011

Кока-Кола ХБК България

ПОДОБНИ СТАТИИ

Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпани България е най-големият производител на безалкохолни напитки в страната, който притежава изключителното право да бутилира продуктите на The Coca-Cola Company. Компанията е част от Coca-Cola Hellenic Group - една от най-големите бутилиращи компании на продуктите на The Coca-Cola Company в света и най-голямата в Европа. Кока-Кола ХБК България стартира дейността си в България през 1992 г. По данни на компанията, инвестициите й в българската икономика са над 500 млн. лева от създаването й досега.

Кока-Кола ХБК България разполага с 3 бутилиращи завода на територията на страната (Костинброд, Търговище и Банкя) и разпространява продуктите си чрез 9 дистрибуционни центъра в цялата страна, а за компанията работят над 1300 души.
Продуктовото портфолио на компанията включва водещите световни търговски марки Coca-Cola, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite и Schweppes; местните търговски марки като Lift и Банкя извор на живот, както и търговски марки, лицензирани от други компании, като Nestea и Illy.

За производството на напитките се използва сироп или концентрат. Продуктите се опаковат в стъклени, пластмасови (PET) бутилки или в картонени опаковки.

„Клиентите и потребителите очакват нашите продукти да бъдат винаги с високо качество”, споделят от компанията. „Ние от своя страна непрекъснато се стремим да отговорим и надминем техните очаквания. Този ангажимент се подкрепя от международните стандарти за качество ISO 9001 и ISO 22000, от нашата собствена Политика за качество и безопасност на храните и от глобалните стандарти на The Coca-Cola Company”, допълват те.

Кока-Кола ХБК България разполага със специално оборудване за осъществяване на контрол върху производствения процес и качеството на продуктите, както и програми за тестването на продуктите в ключовите етапи от производството им. Специално електронно оборудване е инсталирано на всички бутилиращи линии – то може да открие дори и най-малкото отклонение в технологичния процес.

„Усилията на Кока-Кола ХБК България в сферата на околната среда са съсредоточени в три основни области, върху които оказваме най-голямо въздействие и следователно усилията ни тук би трябвало да бъдат най-сериозни”, заявяват от компанията. „Тези области са: управление на водните ресурси, енергия и климат и опаковки и рециклиране.

В нашите заводи полагаме усилия да сведем до минимум количеството вода, което използваме. Чрез въвеждането на технологии за пестене на вода, като например технология за суха смазка на производствени линии в заводите в Костинброд и Търговище, успяхме да подобрим ефективността, с която използваме водата. В момента сме в процес на въвеждане на програми за ефективно използване на водата във всички наши заводи.

Ние се стремим да заемем лидерска позиция, като адаптираме дейността си към изискванията и намаляваме емисиите CO2. Работим за намаляване на въздействието върху околната среда от нашите отпадъци от опаковки във всеки един етап от техния експлоатационен живот. Освен намаляването на отпадъците от опаковки на нашите напитки на пазара, увеличаваме обема на рециклиране и свеждаме до минимум количеството на отпадъците в заводите за бутилиране. В България 70% от твърдите отпадъци, генерирани от нашите бутилиращи предприятия, са подложени на рециклиране. Останалите 30% са под формата на шлам, който в много европейски държави може да се използва като естествен тор”, очертават дейностите по опазване на околната среда от Кока-Кола ХБК България.

ЕКСКЛУЗИВНО
Top