РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

ЛД, СП. ИНЖЕНЕРИНГ РЕВЮ - брой 3, 2016

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ ЛД



ЛД е наш партньор заради общата ни пазарна философия

Лука Трсар, мениджър продажби на филтри
и сепаратори, OMEGA AIR d.o.o. Ljubljana,
пред сп. Инженеринг ревю

Моля представете накратко компанията OMEGA AIR d.o.o. Ljubljana на читателите от българската индустрия.
OMEGA AIR d.o.o. Ljubljana е основана през 1988 г. В началото дейността ни беше фокусирана върху компресори, но поради създаването на различни връзки на италианския и германския пазар, решихме да се пренасочим към други продукти. Започнахме с производство на компоненти за подготовка на сгъстен въздух и се съсредоточихме не върху компресори, а върху всичко необходимо за тях. Развивахме се през всички тези години и в момента сме с персонал от 170 души, имаме оборот от близо 14 млн. евро. През миналата година отбелязахме ръст от около 25% във всеки от сегментите. Най-важното е, че всички наши продукти се произвеждат в Любляна, което ни прави независими от други доставчици. Имаме представителства в 70 държави на 5 континента и в момента развиваме дистрибуторската мрежа.

Каква е историята и организацията на партньорството Ви с ЛД?
Партньорството ни с ЛД, които са наш дистрибутор в България, започна преди 3 години. Решихме се на тази стъпка, защото тяхната философия съвпада с нашата - при работата с клиенти те се стараят не само да направят продажба, но да намерят решение на проблема на клиента. Винаги избираме дистрибутори с най-високо ниво технически познания и с които имаме еднакъв подход.

Как оценявате пазара си тук в България?
Бях доста изненадан при първото си посещение преди 2 години. Видях много строителни обекти, което винаги дава положителна референция за един пазар. Това беше доказателство, че са налични строителни компании, производители, възможности за съвместни инвестиции с други фирми и за работа с някои големи производители в София. Нивото на организация на производството е много добро като в другите европейски страни. Според мен допълнителна полза за нас е, че нашите големи конкуренти не се концентрират върху малки държави. Все пак, мнението ми е, че българският пазар определено има потенциал.

Кои от продуктите и технологиите, които компанията предлага в България са най-интересни и привличат най-голямо внимание?
Нашият дистрибутор в България покрива цялата ни продуктова гама - от прости филтри, които се използват във всеки гараж, до много сложни системи за процесна филтрация, прилагани например в производството на напитки или в нефтохимическата промишленост. В момента продуктовият ни каталог е доста изчерпателен и включва усъвършенствани адсорбционни изсушители, за продажбата на които се изискват много познания. Подходът ни с нашия дистрибутор тук е да отидем при клиента, да му представим новата технология, но и да обхванем цялата система, т.е. да му посочим къде е проблемът в производството му и да му кажем: „Имате такива големи загуби, защото системата Ви не работи както трябва. Ние можем да Ви предложим решение, с което ще възвърнете инвестициите си за една или две години".

Какво беше посланието на презентацията Ви и кои са предимствата на инвестицията в такава система?
Разбира се, център на презентацията ни беше пестенето на енергия. Обсъдихме нуждата от промяна във възгледите на хората, тъй като обикновено единственото нещо, което искат, е да закупят компресор. И толкова. Сега обаче те могат да изчислят колко ще спестят, ако извършват подходяща поддръжка, ако правилно сменят филтърните елементи, защото в резултат на това могат да се спестят между 10 и 15% от електроенергията. Това означава спестяване на 2-5 хил. евро, само благодарение на смяната на един елемент, струващ 100-200 евро. Това беше и посланието ни. Показахме на клиентите правилния начин за измерване на спестяванията и защо са необходими смените и осигуряването на поддръжка, които им гарантират, че компресорът и компресорната система ще работят в тяхна полза. Те имат производство, за реализирането на което се нуждаят от компресор.

Бихте ли ни разказали за последните технически тенденции и какво можем да очакваме от технологичното развитие в близкото бъдеще?
Инвестираме доста средства в разработка - при нас работят 20 инженери, които непрекъснато търсят нови материали, производствени процеси и продукти. Сега сме се съсредоточили върху адсорбционни изсушители, което е част от бъдещата стратегия на компанията ни - да редуцираме всички загуби и да предлагаме най-добрите продукти на пазара. Продължавайки в тази насока, ние се стремим да намалим в максимална степен всички разходи, които не са необходими за производствения процес.

ЛД ООД
София 1592, бул. “Асен Йорданов” 5
тел.: 02/ 931 97 30
www.ld-gmbh.com


Top