РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

Лейзър Систъмс, СП. ИНЖЕНЕРИНГ РЕВЮ - Брой 1, 2013

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ Лейзър Систъмс



Корпус в бяло През последните десет години, лазерната технология все повече навлиза в производството на шасита. Различните лазерни приложения -заваряване, рязане и запояване позволяват производствените системи да бъдат гъвкави, автоматизирани и се използват днес по целия свят. Разнообразието от лазерни приложения вече са заменили големи части от класическите производствени процеси- като точковото заваряване. Лазерите работят без физически контакт и износване, предлагайки огромна гъвкавост за широк спектър от производствени задачи, и най-високите скорости на обработка. Лазерно заваряване Типични приложения са: заваряване на странични стени, врати и прагове, свързващи части от покриви, подови групи, предната част на превозното средство и части от предни капаци. Дизайни, които допускат производството с лазер, намалят употребата на свързващи фланци, уголемяват прозоречните отвори, увеличават твърдостта и пестят материал. Икономията на материали, не само спомaга за намаляване на разходите, а също така подобрява пробега и ефективността на въглеродните емиисии на автомобила. Лазерното заваряване е по-бързо в сравнение с конвенционалните технологии и е от изключителен интерес за големи серии. Посредством гъвкави оптични лазерни кабели, подходящи оптични системи и роботи лазерният лъч може да се ръководи напълно автоматично и ефективно до мястото за обработка по начин подобен на мрежа. Поцинкована ламарина в конфигурация на застъпване може надеждно да се завари с точков лазер. Сканиращата оптика съчетана с лазерни импулси правят малки кратери близо до зоните на заварките, през които парите излизат и това осигурява отлично качество на заварката. Лазерно рязане В зависимост от необходимата точност и производителност, лазерно рязане може да се извършва с CO2 лазери, като например високо ефективната TruLaser Cell, или с твърдотелни лазери комбинирани с оптична мрежа и разходно-ефективни роботи. Лазерно рязане позволява дори високоякостни, горещо формовани стомани да бъдат отрязани точно и без износване. Днес те все по-често се използват поради по-строгите правила за здравнина и олекотяване на превозните средства. Лазерно запояване Лазерно запояване допълва лазерните приложения в области, които са видими за крайния клиент, като например, покривни фуги, запечатване на канали и капаци. Лазерните спояващи шевове позволяват естетически приятна външност на превозното средство и увеличават свободата при проектирането им. На определени места отпада необходимостта от пластмасови капаци, което поддържа производствените разходи по превозните средства ниски. Двете части се свързват със спойка като лазерът не стопява основата на материала. Качество на повърхността, постижима с този процес обикновено не се нуждае от допълнителна обработка и може да се боядисва директно. Термична обработка В процеса на производство на части с термична обработка, лазерите се използват много активно. Съвременните автомобили не само притежават по-добри характеристики на шофиране и по-добър пробег, а също отговарят на изискванията на най-новите стандарти за краш тестове. Това се постига по много начини, но най-вече чрез използване на стомани с висока якост на опън като мартензитно закалена топлинно обработена стомана 22MnB5 в отделението за пътници. Лазерът се използва по цялата верига на процеса на закаляване, благодарение на неговата гъвкавост при полагането на износоустойчиви слоеве на отливки и режещи инструменти, при разяне на гъвкави части, сглобяване с лазерно заваряване и при вписване на части за проследяване. За целта от TRUMPF са разработили подходяща машина точно за тази цел. Това е TruLaser Cell 8030 захранвана от TruDisk 3001, твърдотелен лазер с мощност 3kW.

Top