Meusburger, Коста Стефанов: Компанията ни е лидер в стандартизираните елементи в Европа

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 3, 2014

Meusburger, Коста Стефанов: Компанията ни е лидер в стандартизираните елементи в Европа

Коста Стефанов, мениджър продажби на Meusburger в България, пред сп. Инженеринг ревю

Уважаеми г-н Стефанов, през тази година австрийската фирма Meusburger чества 50-годишен юбилей. Какво отличава компанията и стои в основата на успеха й?
Има няколко основни фактора, които ни отличават от конкурентите и които през годините са направили Meusburger лидер в стандартизираните елементи в Европа. Първото и може би най-важно е висококачествената стомана, която използваме за нашите продукти.

Освен че тя е произведена в Западна Европа, преминава 24-часова термична обработка (нормализация) в нашите пещи, което прави по-лесни последващите механични обработки и гарантира минимална деформация поради минималните вътрешни напрежения.

Благодарение на най-големия централен склад за нормализирани елементи в Европа успяваме да постигнем и най-кратките срокове на доставка, които са изключително важни за нашите клиенти в инструменталното производство и машиностроенето.

Фирмената политика е безкомпромисна по отношение на качеството, а комуникацията във всяка държава и в централата е на най-високо ниво благодарение на директните представители и колегите в Австрия, които говорят почти всеки европейски език. Мисля, че именно тези няколко фактора са изиграли ключова роля за успеха на Meusburger през годините.

Какви са най-новите тенденции в инструменталното производство?
Тенденциите са много и ми е трудно да ги изброя, но от перспективата на Meusburger смятам, че основните тенденции са в посока на използване на все повече закалени (или най-малкото подобрени) материали, както и на материали със специални износоустойчиви покрития, които гарантират по-кратки производствени срокове и по-дълъг живот на детайлите.

Една от последните новости при нас е DLC (от английски – подобно на диамант) покритие на почти всички видове изхвъргачи от нашата номенклатура. Това покритие гарантира много по-дълъг живот на изхвъргача и много по-лесна поддръжка на инструмента. Приложими са и в медицината и чистите стаи поради факта, че могат да работят и без допълнително смазване.

Meusburger е на българския пазар от близо пет години. Как оценявате пазарното присъствие на марката в момента и какви са целите ви?
Директно на българския пазар сме наистина повече от 4 години, като от миналата година вече имаме и втори представител в Габрово, и така се надяваме да постигнем оптимално обслужване на нашите клиенти. Смея да твърдя, че през последните няколко години успяхме да направим стандартизираните елементи по-достъпни на българския пазар благодарение на добрата комуникация с колегите в Австрия директно на български език и поради факта, че работейки директно с нас, а не чрез посредници, нашите клиенти могат наистина да получат най-доброто обслужване, в това число срокове на доставка, качество и цена.

Моята лична цел е да убедя всички производители на инструментална екипировка, че правилният път на развитие е да се работи със стандартни елементи, които гарантират висока производителност, кратки срокове, повторяемост, тясна специализация на тях самите във високотехнологичната част от производството и чрез всичко това - повишаването на конкурентоспособността им. Радвам се най-искрено, че такива фирми в България има и стават все повече.

В кои браншове виждате най-голям потенциал за развитие?
Съдейки по даденостите понастоящем в България и имайки предвид какво се случва в околните държави, върху които имам директен поглед, мисля, че потенциалът за развитие в инструменталното производство е основно в няколко направления: електрокомпонентите, бялата техника, битовата химия, хранително-вкусовата промишленост, медицината и защо не автомобилопроизводството. Това като цяло са и основните движещи сили за инструменталното производство в Европа и света, а малко или много и в България.

ЕКСКЛУЗИВНО
Top