Мини Марица-изток започна строителство на нова претоварваща система


На 27 юни т. г. Мини Марица-изток откри строителна площадка за изграждането на обект Претоварен пункт по направление ж.п. гара Трояново-1 – ТЕЦ 1. В присъствието на мениджърския екип от страна на възложителя и представители на фирмите изпълнители по проекта бяха подписани последните документи, даващи зелена светлина за стартиране на строителните работи.

Изграждането на многокомпонентното съоръжение ще се финансира изцяло от компанията. Средствата за окончателното завършване на претоварния пункт и необходимите за функционирането му съоръжения (въглищно гумено-лентови транспортьори и електропроводи) ще достигнат близо 50 млн. лева. Съоръжението е стратегическо за Мини Марица-изток, тъй като ще се използва до края на експлоатацията на находището на рудник Трояново-север.

Паралелно с изграждането на претоварния пункт за транспортиране на въглищата до термичните централи ще бъде въведена и напълно автоматизирана система за управление на целия комплекс. Това ще осигури автоматично пълнене с въглища на два влака едновременно чрез използването на четири коловоза, по посока AES Гълъбово и Брикел.

Идеята за изграждането на претоварварваща система е от 2004 г. След изпълнение на процедури на преработка и актуализиране, свързани с условията на работа за добив на въглища по открит способ и особеностите при транспортирането им до крайните клиенти, за 6 месеца са били изпълнени всички изисквания за получаване на строителните разрешения.

Срокът за изграждане на претоварния пункт е 14 месеца. С реализирането на проекта ще се осигури висока степен на автоматизация и модернизация на технологичните процеси, с което ще се повиши сигурността на доставките към клиентите и условията на трудовата среда. Изнасянато на претоварните дейности извън района на водене на минните работи позволява оптимизиране на транспортната схема, което на практика ще намали експлоатационните разходи, обясняват от дружеството. Изграждането на съоръжението ще създаде добър баланс между двата вида транспорт, използван за доставяне на въглищата до термичните централи - железопътен и гумено-лентов.

 




ВОДЕЩИ СТАТИИ
Оптимизация на енергопотреблението в хранително-вкусовата промишленост

Оптимизация на енергопотреблението в хранително-вкусовата промишленост

Практични решения на Резалта, които повишават конкурентоспособността Хранително-вкусовата промишленост в България се развива динамично с навлизането на нови технологии в бранша и все по-голям процент автоматизирани предприятия. Традиционно това е ... още
Моторни прекъсвачи

Моторни прекъсвачи

Отделните видове прекъсвачи са подходящи за различни приложения, но всички те имат основната функция за прекъсване на опасни токове, които могат да доведат до повреда на оборудването или окабеляването… ... още
Пластмаси с минерални филъри

Пластмаси с минерални филъри

Филърите придават на пластмасовите материали широк диапазон от свойства, включващ и такива, които обикновено не са присъщи за пластмасите, като например висока електро- или топлопроводимост ... още
Релета в автоматизацията – технологични новости

Релета в автоматизацията – технологични новости

Повратен момент в развитието на технологиите в областта се оказва разработването на IoT-базирани устройства, провокирано от потребността да се събират данни за автоматизираните индустриални процеси в реално време, както и тези данни да се анализират и разглеждат в ... още
Измервателна техника в целулозно-хартиената промишленост

Измервателна техника в целулозно-хартиената промишленост

Статията представя предимствата от измерването на параметри като pH и проводимост в отделните етапи на производствения процес и особеностите на използваните за целта измервателни уреди ... още

Top