Мини Марица-изток започна строителство на нова претоварваща система


На 27 юни т. г. Мини Марица-изток откри строителна площадка за изграждането на обект Претоварен пункт по направление ж.п. гара Трояново-1 – ТЕЦ 1. В присъствието на мениджърския екип от страна на възложителя и представители на фирмите изпълнители по проекта бяха подписани последните документи, даващи зелена светлина за стартиране на строителните работи.

Изграждането на многокомпонентното съоръжение ще се финансира изцяло от компанията. Средствата за окончателното завършване на претоварния пункт и необходимите за функционирането му съоръжения (въглищно гумено-лентови транспортьори и електропроводи) ще достигнат близо 50 млн. лева. Съоръжението е стратегическо за Мини Марица-изток, тъй като ще се използва до края на експлоатацията на находището на рудник Трояново-север.

Паралелно с изграждането на претоварния пункт за транспортиране на въглищата до термичните централи ще бъде въведена и напълно автоматизирана система за управление на целия комплекс. Това ще осигури автоматично пълнене с въглища на два влака едновременно чрез използването на четири коловоза, по посока AES Гълъбово и Брикел.

Идеята за изграждането на претоварварваща система е от 2004 г. След изпълнение на процедури на преработка и актуализиране, свързани с условията на работа за добив на въглища по открит способ и особеностите при транспортирането им до крайните клиенти, за 6 месеца са били изпълнени всички изисквания за получаване на строителните разрешения.

Срокът за изграждане на претоварния пункт е 14 месеца. С реализирането на проекта ще се осигури висока степен на автоматизация и модернизация на технологичните процеси, с което ще се повиши сигурността на доставките към клиентите и условията на трудовата среда. Изнасянато на претоварните дейности извън района на водене на минните работи позволява оптимизиране на транспортната схема, което на практика ще намали експлоатационните разходи, обясняват от дружеството. Изграждането на съоръжението ще създаде добър баланс между двата вида транспорт, използван за доставяне на въглищата до термичните централи - железопътен и гумено-лентов.

 






ВОДЕЩИ СТАТИИ
Особености при избора между софтстартери и честотни регулатори

Особености при избора между софтстартери и честотни регулатори

Изборът между софтстартер и честотен регулатор зависи от режима на приложение, от изискванията към системата и от разходите – както за покупка и внедряване, така и по време на целия ... още
Решения за машинно зрение в ХВП

Решения за машинно зрение в ХВП

Решенията за машинно зрение изпълняват ключова функция при изпълнението на регулаторните изисквания в предприятията от хранително-вкусовата индустрия. Системите за автоматизирана визуална инспекция позволяват цялостно оптимизиране на производствените приложения ... още
Съвременни индуктивни компоненти

Съвременни индуктивни компоненти

Макар че бобините са сред първите създадени електронни елементи, те продължават да се използват масово и днес. Нещо повече, благодарение на развитието на технологиите през последното десетилетие, те вече са част от устройства с малки размери и дори ... още
Industry 4.0 при заваръчните технологии

Industry 4.0 при заваръчните технологии

Цифровизацията на индустрията неминуемо оказва влияние и върху заваръчните методи и оборудване. Адаптирането на процеса за приложения в умни фабрики включва дигитализиране на параметрите на заваряване, интегриране на микропроцесорни управления в заваръчните апарати ... още
Калибриране на роботи за МСП

Калибриране на роботи за МСП

За да запазят високата си ефективност, прецизност и гъвкавост по време на целия си експлоатационен цикъл и да оправдаят необходимите капиталовложения в закупуването и внедряването им в МСП, роботите е необходимо да бъдат периодично калибрирани ... още
Осветители за машини

Осветители за машини

В много предприятия битува представата, че машинните осветители като базов компонент на машинното оборудване запазват първоначалната си ефективност непроменена в течение на дългогодишните периоди на експлоатация. Това обаче невинаги е така. ... още
Покрития за подземни водопроводи

Покрития за подземни водопроводи

Някои от важните свойства, които обуславят способността на покритието да ограничава корозията, са пропускливостта по отношение на водата и кислорода, омокрянето, адхезията, кохезията, катодното разграждане и съвместимостта на катодната защита ... още

Top