МУЛТИВАК, Трифон Филипов и Тобиас Рихтер: Предоставяме на клиентите комплексни решения на място

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 1/2018 • 16.02.2018

МУЛТИВАК, Трифон Филипов и Тобиас Рихтер: Предоставяме на клиентите комплексни решения на място
МУЛТИВАК, Трифон Филипов и Тобиас Рихтер: Предоставяме на клиентите комплексни решения на място

Трифон Филипов, управляващ директор на МУЛТИВАК България,
и Тобиас Рихтер, вицепрезидент на МУЛТИВАК за Източна Европа, пред сп. Инженеринг ревю

Г-н Филипов, от началото на т. г. поехте нова за Вас позиция в МУЛТИВАК. Кои елементи от досегашния управленски опит ще приложите при изпълнението на задълженията Ви?
Трифон Филипов: Както бе обявено по време на най-мащабното изложение за нашия сектор в България – Месомания, от януари 2018 г. заемам длъжността управляващ директор на МУЛТИВАК България. Имам 17-годишен опит в международната хранително-вкусова промишленост, който натрупах след приключване на следдипломна квалификация в университета “Хумболт” в Германия. Досега бях на позицията регионален търговски мениджър за страните от Източна Европа, като работих и 4 години в централата на МУЛТИВАК в Германия.
През този период отговарях за прилагането на търговската политика на групата МУЛТИВАК в голяма част от Европа, за което бе необходимо да притежавам мултикултурно ноу-хау и способност да управлявам редица различни екипи едновременно.

Кои са основните акценти в стратегията за развитие на МУЛТИВАК в България и как смятате да ги реализирате?
Трифон Филипов: Що се отнася до стратегията на МУЛТИВАК на българския пазар, трябва да кажем, че тя е в съответствие с глобалната визия на Групата. Целта на МУЛТИВАК България е да продължим да доставяме опаковъчни решения с най-високо качество и съобразени с потребностите на клиентите в страната, както и иновативни комплексни решения до ключ.

Съсредоточени сме и върху производството на високоефективни термоформовъчни опаковъчни машини от ново поколение, наречено X-line, като по този начин развиваме направлението Industry 4.0. Стремежът ни е да продължим добрия бизнес в хранително-вкусовия сектор, както и да се фокусираме върху продуктите за фармацевтични и медицински приложения.
Визията ни в областта на човешките ресурси е да разширим значително екипа на МУЛТИВАК в България през следващите години.

Компанията развива широка дейност в Източна Европа. Как оценявате значимостта на МУЛТИВАК България в това отношение?
Тобиас Рихтер: Създадохме МУЛТИВАК България през 2008 г. след многогодишно присъствие на българския пазар чрез дистрибуторската мрежа. Тогавашният пазарен дял на МУЛТИВАК за страната не беше достатъчен за нас, затова създадохме дъщерно дружество. В началото това беше малка компания, разполагаща само с няколко служители, но пазарът бързо показа големия си потенциал и тя прерасна за кратко време от микро- в малко предприятие. Главната причина за това беше професионалният екип на местно ниво и доброто му познаване на нуждите на клиентите. Политическите и икономическите условия в страната също бяха много благоприятни за корпоративното развитие. Конкурентоспособността на страната и членството в ЕС са основни предимства за МСП в България.

Гледаме на България като на разрастващ се и бързо развиващ се пазар – особено за нашия бизнес сегмент. Това е една от причините да вземем решение за инвестиция в нова офис сграда и завод за производство на компоненти в Божурище. Ние сме германска компания за технологии и оборудване, но амбицията ни е да реагираме бързо и да бъдем близо до своите клиенти с помощта на местни специалисти, които могат да разберат най-добре индивидуалните нужди.

Кои производители са сред партньорите на МУЛТИВАК България и кои са основните технологични решения в портфолиото на компанията?
Тобиас Рихтер: МУЛТИВАК България, като част от Групата, разполага със специализирана технологична мрежа МУЛТИВАК. При необходимост безпроблемно интегрираме различни модули от партньорите ни в своите решения за опаковане. Мрежата включва фирми, които имат високи стандарти за качество и са подходящи за нашите клиенти на местно ниво. По този начин можем да гарантираме високото качество, икономичността и ефективността на нашите опаковъчни решения. Наши партньори в мрежата за България са: PFM (Италия), Hoegger (Швейцария), Trepko (Полша), Leich und Mehl (Германия), Wipak (Германия), AMB (Италия), Krehalon (Холандия) и Deutsche Leasing.

Със своите собствени разработки и иновативни решения вече предоставяме на клиентите комплексни решения на място, които варират от дозиране на продукти в опаковъчни машини до палетизиране на кутии с пакетирани продукти.

Новият Специален брой: Машини, технологии, оборудване за Industry 4.0/2018

Специален брой: Машини, технологии, оборудване за Industry 4.0-2018

ВСИЧКИ СТАТИИ | АРХИВ

ЕКСКЛУЗИВНО
Top