Нашите продукти осигуряват светлина в повече от 40 държави по целия свят

ОсветлениеВъв ФокусСп. Инженеринг ревю - брой 5, 2014

инж. Анатоли Димитров, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на Електростарт

Инж. Димитров, представете накратко производствената дейност на Електростарт.
Електростарт е единственият български производител на дросели за почти всички видове осветителни тела. Предприятието от десетилетия е сред най-стабилните работодатели в Северозападна България, а в последните години сме сред най-иновативните български компании в областта на внедряването на съвременни IT решения в ресурсното обезпечаване и в планиране на производството.

Електростарт е наложена търговска марка на пазарите в над 40 държави в света и непрекъснато обогатяваме нашия списък с партньори и клиенти, и разширяваме продуктовото си портфолио с електронни компоненти. В момента Електростарт предлага електронни и магнитни дросели, трансформатори, запални устройства и LED драйвери, разработени и произведени изцяло в нашия завод във Вършец. В момента изграждаме собствена производствена база за електронни компоненти от най-съвременно поколение.

Кои области на осветителната техника имат най-голям потенциал за развитие в момента?
Струва ми се, че най-популярният слоган, и то не само в нашия бранш тази година, е: "Най-добрата енергия е неконсумираната енергия". Тази фраза обобщава много от потенциала и насочеността на изследванията и новите приложения на LED технологиите в осветлението. Към момента областите на приложение на LED продуктите са свързани основно с интериорното осветление и осветлението на публични обекти, рекламата.

Въвеждане на стандарти за LED осветителите, понижаване стойността на LED модулите и постигане на все по-добри показатели на осветеност, светлинен поток и топлина на светлината са силни предпоставки за разширяване на областите на приложение на LED технологиите. Електростарт има много ясна стратегия и приоритети за развитие, бъдещето е електрониката и най-новите й приложения в осветлението.

На кои външни пазари имате вече завоювани позиции?
97% от продукцията на Електростарт е предназначена за износ. Имаме дългогодишни търговски отношения с арабските държави (Саудитска Арабия, Египет, Тунис, Мароко, Йордания и др.), които са едни най-големите ни клиенти.

Друга група страни, в които продаваме, са Русия и бившите съветски републики Украйна, Беларус. Третата група са почти всички европейски държави. И четвъртата група страни, на която продаваме, са южноамериканските страни - Венецуела, Перу, Колумбия, Коста Рика, Чили. В последните 6 месеца към нашето клиентско портфолио прибавихме Боливия, Еквадор, Уругвай, Ирак.

Имате ли изградена програма по отношение на екологичната политика. Какви са инициативите, които сте предприели?
Ние в Електростарт сме отговорни във всичките си действия. Имаме официално внедрена политика по околна среда и всички дейности в компанията се управляват, съобразно изискванията на международния стандарт ISO 14001:2004.

Разбира се, естеството на нашия бранш предполага прилагане на най-съвременните индустриални стандарти за енергийна ефективност на самите продукти, както и на разумното управление на суровините за тяхното производство, които ние стриктно спазваме.

ЕКСКЛУЗИВНО

Top