Предлагаме цялостно обслужване на клиентите ни

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 7, 2006

Предлагаме цялостно обслужване на клиентите ни

Борис Борисов, управител на GODO Electronics, представител на SICK за България

През последните години браншът упорито се питаше кога един от основните играчи в международен план - компанията SICK, ще реши да навлезе и на българския пазар. След като наскоро стана известно, че SICK вече има представител в България - фирма GODO Electronics, нека уточним първо коя част от много широката производствена гама на компанията ще предлагате на българския пазар?

GODO Electronics ще представлява в България трите основни дивизии на компанията SICK, а именно - индустриални сензори, системи за охрана на труда и системи за идентификация и измерване.

Въпреки че компанията Sick едва ли се нуждае от представяне, бихте ли разказали в какво е концентрирана дейността на изброените три дивизии?

За всяка от изброените дивизии на SICK би могло да се говори много - и като история, и като пазарни позиции и като производствена програма. Продуктите и цялостните технически решения, които компанията предлага, практически покриват всички възможни приложения в областта на индустрията.

Доколкото е възможно в няколко думи да се обхване цялото огромно многообразие от продукти, първата дивизия на SICK се занимава с производството на индустриални сензори. Портфолиото на компанията в тази област включва енкодери, системи за измерване на дължина, ултразвукови, индуктивни, капацитивни, магнитни сензори, лазерни и фотоелектрични превключватели, светлинни решетки, сензори за измерване на разстояние, луминесцентни сензори и много други.

Втората дивизия, която представляваме на българския пазар, се занимава с развой и производство на индустриални системи за охрана и сигурност, а петата дивизия - със системи за идентификация.

Какви функции ще изпълнява GODO Electronics - представителни, търговски, инженерингови ...?

GODO Electronics има статут на официален търговски представител на SICK Germany. Партньорството ни включва доставка, монтаж и сервиз на продукти и цялостни решения с марка SICK. Тъй като много от изделията на компанията изискват разработването на конкретни софтуерни приложения, GODO Electronics развива и инженерингова дейност.

Бизнес философията ни се базира на твърдото ни убеждение, че не е важно просто да продадем нещо, а да дадем на клиента оптималното за конкретните условия на работа решение.

Споделяйки подобна бизнес философия, вероятно ще се насочите към изграждане на партньорски взаимоотношение с инженерингови компании в страната.

Да, ние сме в процес на проучване и установяване на партньорски взаимоотношения със сериозни инженерингови фирми в областта на промишлеността. Като свои потенциални партньори припознаваме всички фирми, работещи по изграждането на нови или участващи в модернизацията на стари производствени линии, логистични центрове, занимаващи се с разработването на роботизирани системи и системи за контрол и идентификация.

Каква политика ще провеждате спрямо конкуренцията?

Вместо красиви фрази за уважението, което изпитваме към конкуренцията, каквито обикновено се говорят в подобни случаи, ще дам следния пример. Работим по изпълнението на общ проект в областта на роботизирането на подемни съоръжения с един от основните ни конкуренти на пазара. Защото, в крайна сметка не е толкова важно кой колко сензора е продал, а какво е качеството и нивото на крайния продукт, в който се влагат тези изделия. Стремим се да съчетаваме възможностите на съвременната електроника с интелектуалния инженерен потенциал, като създаваме уникални и конкурентни технически решения на добра цена. Вярваме, че в това се състои най-големият ни шанс да се борим с конкурентните западни фирми, особено след приемането ни в Европейския съюз.

В редица български предприятия е инсталирана и работи техника на SICK. По какъв начин тези фирми ще продължат да работят със SICK след откриването на представителството?

Бих искал да уверя тези клиенти на компанията, че промяна в условията, при които са работили и до момента със SICK, няма да има. Откриването на представителството би могло само да оптимизира съвместната ни работа, тъй като ще се интензифицира процесът на решаване на възникнали проблеми. Също така, тези клиенти ще могат да разчитат и на сертифицирана от компанията инженерингова подкрепа и сервизиране на изделията в България. Допълнително, сроковете на доставка на най-търсените продукти ще се съкратят, тъй като ще поддържаме определени складови запаси. Клиентите ни ще имат и възможност да тестват техника на компанията.

Ако можем да използваме аналогията с автомобилния бизнес, на пазара има купувачи и за Мерцедес, и за Трабант. Затова с какво ще спечелите платежоспособните клиенти в страната, освен с името Sick, разбира се?

Основно ще разчитаме на немския стандарт в обслужването на клиентите. Не е нужно да откриваме топлата вода отново, просто трябва да я използваме.




Новият брой 5/2017

брой 5-2017

ВСИЧКИ СТАТИИ | АРХИВ

Top