РАИС: Сервизните ни специалисти участват в изграждането на нашите машини и ги познават в детайли

Във ФокусСп. Инженеринг ревю - брой 1/2016 • 29.02.2016

РАИС: Сервизните ни специалисти участват в изграждането на нашите машини и ги познават в детайли
РАИС: Сервизните ни специалисти участват в изграждането на нашите машини и ги познават в детайли

Обезпечаването на сервиза на машините е първостепенна задача, която сме решили още в началото на нашата дейност. Всички машини с марката РАИС са с 24 месеца сервизно обслужване, бърз и компетентен сервиз, осигурени в наличност резервни части, което гарантира максимална бързина на сервизната услуга. Сервизът на РАИС е с ресурсна и кадрова обезпеченост, а всяка продажба на машина е придружена с пуск, обучение и консултация на клиента по отношение на програмиране и технология.

 

Сервизната ни дейност е едно от нашите предимства. Наред с добрата цена, доброто качество, високата производителност и продуктивност на машините, които произвеждаме, клиентите ни могат да се радват на качествена и много конкурентна сервизна услуга. Сервизните ни екипи реагират, винаги водени от разбирането, че за един инвеститор е от голямо значение минималният престой на машините.

Другото наше предимство е, че сервизните ни специалисти участват в изграждането на нашите машини и ги познават в детайли. Бих казал, че в това отношение малко фирми биха могли да ни бъдат конкуренти.

Освен наши машини, ние предлагаме на пазара машини на най-големите производители в Япония като CITIZEN, MIYANO, OKK Corporation и NIKKEN. Това ни задължава и не бихме си позволили да продадем тяхна машина без сервизният ни екип да познава машината наистина в детайли.

Квалификацията на сервизните специалисти е от огромно значение, защото, ако машината се поддържа недостатъчно професионално, ремонтите впоследствие излизат скъпо. Затова в сервизната дейност залагаме на поддръжката и профилактиката. Профилактичните прегледи са заложени в софтуера на машината. На екрана излиза съобщение, че е дошъл срокът за профилактика и клиентът трябва да се обърне към нас. А има възможност и машината да изпрати директно съобщението при нашите сервизни специалисти.

Всъщност, освен гаранционно обслужване, в дейността на сервиза на РАИС са включени и още няколко дейности, сред които, както казах, периодична профилактика на машините, модернизация, изразяваща се в допълнително монтиране на управляеми оси, монтиране на модули за осъществяване на специфични технологични операции и др., програмно измерване и настройка на геометрията на механичните възли, архивизация на данни.

Разбира се, разстоянията са от значение. Бих могъл да навляза в конкретика и да кажа на практика как осъществяваме нашата сервизна дейност в Швейцария, например. От близо година там имаме установени партньорски отношения с Argonag AG едно от известните имена в нашия бранш.

Те продават наши машини и чрез тях осъществяваме сервизната дейност, като това не изключва при специални изисквания на клиента наш специалист да отиде на място и съвместно да потърсим решение. Ние разчитаме на нашите партньори по места, а те имат пълно съдействие от специалистите на РАИС.

С навлизането на новите технологии сервизът стана още по-обезпечен по отношение на възможността на реакция от разстояние. Софтуерът на нашите машини е изработен така, че машината дава съобщения превантивно и може да се реагира още преди да е настъпил някакъв проблем и ние можем да я диагностицираме от разстояние.

Новите технологии съкращават и времето за реакция, а това означава, че съкращават разходите, защото клиентите получават решението си по интернет. В този смисъл освен на качество и коректност, мога да кажа, че клиентите ни могат да разчитат и на изключителна бързина от наша страна.

инж. Нишан Бъздигян, 
управител, РАИС

Top