Сенсата Технолоджис, Томи Вер Елст: Можем да допринесем за развитието на икономиката в дългосрочен план

ЕлектроникаКомпанииАвтомобилостроене в България - специално издание на сп. Инженеринг ревю • 15.09.2016

Сенсата Технолоджис, Томи Вер Елст: Можем да допринесем за развитието на икономиката в дългосрочен план
Сенсата Технолоджис, Томи Вер Елст: Можем да допринесем за развитието на икономиката в дългосрочен план

Томи Вер Елст, генерален мениджър на Сенсата Технолоджис – България

Г-н Вер Елст, бихте ли разказали повече за дейността на Сенсата Технолоджис у нас? Кога е учредена компанията, как сте организирали производството си и с колко служители разполагате?
Сенсата Технолоджис е компания, глобален лидер в развитието, производството и продажбата на сензори и системи за контрол, които намират приложение в различни индустрии.

На глобално ниво нашите продукти се използват в автомобилната индустрия, самолетостроенето, телекомуникациите, корабостроенето, ОВК системите, ЖП транспорт, военна промишленост, бяла техника и др. Бизнесът ни е разделен в два основни сегмента – сензорни решения и високопроизводителни сензори.

Глобално компанията навърши 100 години през 2016 г. и сме много горди да бъдем част от този успех. Имаме бизнес центрове и производства в 16 държави по света, а служителите ни са над 19 000.

На българския пазар присъстваме от 2011 г., когато Сенсата технолоджис придоби белгийската Sensor-Nite и фабриката й в Ботевград. Оттогава ние успешно се разрастваме в България и в момента оперираме в София, Ботевград и Пловдив.

В София имаме бизнес център, в който работят дизайн инженери и тестови инженери, имаме център за обслужване на клиенти, център за споделени услуги и звено механизация. Горди сме, че сме сред най-големите работодатели в България – с около 2500 служители.

Заводът ни в Ботевград е най-голямата ни локация с над 2000 служители. Там се произвеждат високотемпературни сензори и клиенти са ни най-големите световни производители на автомобили като Фолксваген, Даймлер, Форд, Фиат и др.

През април тази година открихме и второ производство в Пловдив, където произвеждаме друг тип сензори – за високо налягане. Там също работим за някои от най-големите световни производители на автомобили.

Кои пазари таргетирате приоритетно с продукцията си? Също така, какви канали използвате за дистрибуция?
Част от стратегията на нашата компания е производствата ни по света да са разположени в близост до пазарите и клиентите, които обслужваме. Продуктите, които се произвеждат в България, се разпространяват главно на европейския пазар.

Както споменах по-рано, ние сме основен доставчик за големите производители на автомобили. Сенсата технолоджис има глобална мрежа за маркетинг и продажби, която подпомага нашия растеж.

Как решихте да създадете свое производство в България?
Сенсата технолоджис е много успешна в България и ние постоянно обновяваме производствените си мощности, увеличаваме произведените количества и броя на служителите през годините. Самият факт, че избрахме България за откриване на втори завод, говори сам за себе си. Търсенето на продуктите ни в Европа се увеличава и затова имахме нужда да създадем възможност за увеличаване капацитета на производството.

Инвестирали сме над 40 милиона долара в завода в Пловдив и планираме да увеличим броя на служителите от 150 в момента до 1400 с течение на времето. Инвестираме обаче и в съществуващите ни локации в България – в производствената фабрика в Ботевград и бизнес центъра в София. Само за 2016 г. общата инвестиция в Ботевград за фабриката и за оборудване ще достигне 8 милиона долара.

България привлича чуждестранни инвеститори от много години и тъй като е стабилна политически и икономически страна и членка на Европейския съюз, потенциалът за развитие е голям.

Въпреки висококонкурентния пазар на труда в страната, който ние, както и други инвеститори, виждат като трудност до известна степен, ние сме уверени, че с подкрепата на академичните среди, правителството и останалите компании инвеститори, можем с времето да спомогнем за развитието на един стабилен пазар на труда за технически кадри. По този начин, заедно, можем да допринесем много в дългосрочен план за развитието на българската икономика.

Какво е значението на българската фабрика в цялостната маркетинг стратегия на Сенсата Технолоджис?
Всички наши локации в България са от голяма важност за Сенсата Технолоджис в световен мащаб. България е ключов играч в цялостната стратегия за развитие на компанията.

Българският завод на Сенсата е третият по големина в света. Особено се гордеем и с това, че в България имаме не само производствена дейност, но и проектираме голяма част от продуктите ни, разпространявани на европейския пазар.

Как планирате да развивате компанията у нас през следващите 5-10 години?
Досега в България Сенсата технолоджис има голям успех и вярваме, че ще продължим да сме успешни не само през следващите 5-10 години, но много повече. Бизнесът ни расте, заводът в Пловдив значително ще се разшири, както от гледна точка на персонал, така и като производствен капацитет.

Имаме голям потенциал да увеличим производството, тъй като в момента ползваме само 12 000 кв. м от общо 68 000 кв. м, които притежаваме. Нека не забравяме и другите ни две локации в България. В София също растем – там работим и увеличаваме значително капацитета на своята тестова лаборатория за Европа, а в Ботевград растежът е непрекъснат и ще продължи и през следващите поне 5 години.



ЕКСКЛУЗИВНО

Top