Ще се наложим с агресивна търговска политика

ИнтервюСп. Инженеринг ревю - брой 5, 2006

Ще се наложим с агресивна търговска политика

ПОДОБНИ СТАТИИ

Инж. Георги Сечков,търговски мениджър на Carrier за България

Господин Сечков, оглавявате наскоро откритото представителство на Carrier в България. Бихте ли се представили пред читателите на сп. Инженеринг ревю?

Възпитаник съм на Техническия университет в София. Имам магистърска степен по Енергийна техника и технологии, специализация Топлинна и хладилна техника. Преди университета завърших техникум по хладилна техника. След дипломирането си работих около шест години във фирма Термоинженеринг, която е официален дистрибутор на Carrier за България. Последните две години професионалната ми реализация бе свързана с Шнайдер Електрик България. Иначе, бих се определил като амбициозен, енергичен и весел човек.

Компанията Carrier е позната в страната, благодарение на досегашната работа на дистрибуторите й - Термоинженеринг МПЗ и G&A. Ще запазят ли тези фирми статута си и в бъдеще?

Основна цел на новооткритото представителство е да разшири дистрибуторската мрежа. Вярваме, че увеличавайки броя на партньорите си в страната, ще създадем необходимите бизнес условия за постигане на по-голям пазарен дял. Относно Термоинженеринг МПЗ и G&A, бих искал да заявя категорично, че те ще запазят статута си на дистрибутори и представителството в страната има цялата воля да ги подпомага в дейността им.

Представителствата на други мащабни компании със сходен предмет на дейност залагат на различна търговска и логистична схема в страната. Как ще бъде организирана търговската дейност на Carrier в България?

Ще заложим на различни фирми за различни сегменти от пазара. Например, за битовите климатизатори успешно си партнираме с веригата ТЕХНОПОЛИС. По отношение на частта от продуктовото портфолио, включваща решения за климатизация на офисни и хотелски сгради, работим с фирми, имащи опит в изграждането на подобни обекти. Търговската схема, на която залагаме, произтича от факта, че продуктовата гама на Carrier и TOSHIBA е огромна. (б.ред. Carrier е собственик на търговската марка TOSHIBA за битови климатици.) По тази причина за различните видове оборудване сме избрали да работим с партньори, специализирани в извършването на търговска и инженерингова дейност в даден сегмент от пазара на климатична техника у нас.

Carrier e сериозно име в бранша на климатизацията. На какви изисквания трябва да отговарят фирмите, които имат интерес да дистрибутират изделията с марка Carrier?

Определящи за нас са професионализмът, добрата репутация и лоялността на партньорите ни. Звучи лаконично, но ние вярваме, че добрите партньорски взаимоотношения се градят именно върху изброените качества.

За да реализирате целите си, ви е нужен висококвалифициран и мотивиран екип. Какви са плановете ви в тази насока?

Политика на Carrier е да обръща нужното внимание на човешкия фактор. В най-близко време към екипа на представителството ще се присъединят двама колеги - търговски асистент и технико-търговски инженер. Наистина вярваме, че екипът е основен фактор за успех на фирмата. Търсим енергични колеги, които имат амбициите да работят в динамична среда.

Мярка за дейността на едно търговско представителство е оборотът. Какви са критериите ви за отличен успех?

Плановете ни са амбициозни. Имаме твърдото намерение до 2010 г. да увеличим оборота на фирмата в България няколко пъти. Първите признаци, че работим в правилната посока, вече са налице - постигнатите резултати досега са дори над очакваните.

Какви "оръжия" ще използвате в битката за по-голям пазарен дял?

Без притеснения мога да кажа, че ще провеждаме агресивна търговска политика. До момента пазарът в страната е доминиран от производители, разполагащи с по един завод в Италия или Китай, например. Carrier притежава около 80 завода по света и e известна като производител на високотехнологични продукти, базирани на дългогодишния опит на фирмата и инвестициите в изследвания. Не е за пренебрегване и фактът, че Carrier принадлежи към корпорацията United Technologies, която е сред големите в САЩ.

Кои сектори от българската икономика са "най-апетитни" за Carrier?

Определено строителният сектор у нас в момента е във възход. Според резултатите от направени проучвания, тази тенденция ще продължи още няколко години. За разширяване на пазарните ни позиции в страната ще се възползваме именно от бума в строителството. Показателен в тази посока е значително увеличеният ни пазарен дял за последната година - два от построените вече търговски центрове в столицата, тип МОЛ, са климатизирани с оборудване на Carrier.

Новият брой 2/2017

брой 2-2017

ВСИЧКИ СТАТИИ | АРХИВ

ЕКСКЛУЗИВНО
Top