Завод само от роботи в Германия

АвтоматизацияТехнологични новости • 18.12.2015

Завод само от роботи в Германия
Завод само от роботи в Германия

Супер популярният производител Adidas води в много класации по иновативност и една от тях е в използваните производствени технологии. Компанията от доста време произвежда Китай и Виетнам, като разполага с гигантски мощности, които съответстват на произвежданите обеми – приблизително 600 млн. чифта обувки, дрехи и аксесоари годишно, като плановете са за сериозно увеличение до 2020 г.

Проблемът е, че 74% от продажбите на компанията формират продукти, които са модел на по-малко от една година. И тенденциите са все в тази посока.
Затова визионерите на компанията търсят начин да направят производството по-гъвкаво и бързо адаптиращо се към стряскащо бързо променящите се вкусове и изисквания на пазара за спортни стоки.



Проектът
От три години adidas Group работи по проект за нов производствен модел, наречен Speedfactory. Интересното при него е, че той не само е свързан с визията на компанията за технологиите на бъдещето, но и с амбициите на немското правителство за технологично лидерство и занапред. Затова Speedfactory стартира като разработка, под егидата на германското правителство. Проектът е избран да бъде част от националната програма “Autonomic for Industry 4.0”.

Тази програма служи за реализиране на високотехнологичната стратегия 2020 на Германия и се фокусира върху новата ера в производството - комбиниране на най-съвременните информационни и комуникационни технологии с промишленото производство. Целта е да се стимулира развитието на автономни системи за установяване на Германия като водеща индустриална база за нови и обърнати към бъдещето Интернет базирани технологии. Основните цели на проекта: производствена логистика, когнитивни базови технологии, човеко-машинен интерфейс и 3D индустриални приложения.
Проектът Speedfactory на Adidas тече вече три години и резултатът от него днес вече е реалност.

Фабриката – отделен, нов бизнес модел
Първата пилотна Speedfactory на аdidas бе открита официално в началото на декември в Ансбах, близо до централата в Бавария, с един от много водещите немски производители Oechsler AG, известен със специализацията си в услугите за много модерни и иновативни производства (между другото, Oechsler има производство и в съседна Румъния).

Фабриката наистина е свръх автоматизирана, супер ефективна; производството ще бълва спортни стоки по-бързо от всякога. SPEEDFACTORY е базирана на интелигентни роботи, което прави възможно постигането не само на върхова производителност, но и на обувки с уникален дизайн. За да функционира, обаче, почти изцяло автономната фабриката все още има нужда от малко помощ от живи  хора, затова Adidas ще запази 10 служители, за да се гарантира правилното функциониране на роботизираните операции.

На фона на гиганските обеми, които произвежда марката Adidas, планираното за първата половина на 2016 г. производство на 500 чифта спортни обувки в новата фабрика са капка в морето (масовото им производство ще стартира по-късно). Но значението им е огромно, защото фабриката като идея, разработка и бизнес модел, трасира пътя на производителя за бъдещето. 

А той, изглежда, е: малки производства – ситуирани близо до пазара, супер автоматизирани, децентрализирани и гъвкави. Според менджмънта, това ще донесе допълнителни предимства като намаляване на емисиите за доставка и драматично намаляване на използването на лепила.

SPEEDFACTORY е само началото на визията на Adidas за бъдещето да предложи на потребителите холистичен високотехнологичен опит с използването на революционни технологии за производство, избор на място спрямо предпочитанията и интерактивни цифрови преживявания. Благодарение на SPEEDFACTORY, компанията ще може да разтърси жадните за новости пазари с иновативни инициативи на място в магазините и авангардни цифрови преживявания за потребителите, пазаруващи в интернет.



Източник: adidas Group

ЕКСКЛУЗИВНО

Top