14 май 2023 ИНЖЕНЕРИНГ РЕВЮ интервю През есента миналата година Костал откри две нови поточни линии за производство на подкормилни модули в завода в Пазарджик. Как успя компанията да запази пазарните си позиции след последните няколко години, които бяха особено предизвикателни за сектора? Автомобилната индустрия преживя доста трудни периоди – пандемията от коронавирус, липсата на електронни компоненти, повишаването на цените на електроенергията и горивата. Главната цел на ръководството на Костал България Аутомотив през последните няколко години беше запазване на персонала и оптимизиране на разходите. Въведохме система за енергиен мониторинг, което позволи на компанията да намали разходите си чрез проследяване и оптимизиране на консумацията на електроенергия и компресиран въздух за производството на автомобилни модули. Това нововъведение и използването на 125 робота в производствените линии ни превръщат в една от „умните фабрики“ в България, което несъмнено допринесе за справянето с предизвикателствата, пред които бе изправен секторът. Групата Костал се отличава с честите си инвестиции в развитието на производствените си мощности. Разкажете повече за настоящите и бъдещи проекти на Костал България Аутомотив. През миналата година успяхме да произведем малко над 9 000 000 модула въпреки затрудненията при доставката на чипове. Нуждаехме се от достатъчно място за реализиране на новите проекти, които очаквахме. Поради тази причина започнахме преместване на някои Костал удържа волана по време на кризата и поема към нови проекти Живко Жеков, мениджър поддръжка в Костал България Аутомотив, пред сп. Инженеринг ревю проекти в ново производствено хале с площ 10 000 м2, а старото производствено хале с площ от 25 000 м2 остана за предстоящите проекти. С тези размери на производствените халета, понастоящем фабриката на Костал България Аутомотив е и най-големият завод на група Костал в света. В края на миналата година бяха доставени две нови производствени линии основно за електрически автомобили – по една на Volkswagen и Ford. Електрификацията в автомобилостроенето се усеща все повече в новите ни проекти, което затвърждава факта, че нашата компания е в крак с актуалните тенденции на пазара. През тази година вече бяха доставени две нови линии от новите проекти за Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Chrysler, Maserati), като до края на 2023 г. предстоят още три нови проекта – два за Volkswagen и един за Mercedes. През следващата година също очакваме нови проекти, спечелени преди година. С това делът на Костал България Аутомотив в производството на нови автомобили в Европа ще достигне 75 – 80%. По този начин доказваме, че желаем да си заслужим новото мото „Първи избор във всеки автомобил“.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3Mjk=