Инженеринг ревю бр. 8/2023

16 ноември 2023 ИНЖЕНЕРИНГ РЕВЮ електроника т.н. Типична конструкция на DC/DC конвертор, реализиран със SiC транзистори на Wolfspeed и управление от Texas Instruments е показана на фиг.3. Вградени зарядни в електромобили Вградените зарядни блокове за електромобили (On-Board Charger - OBC) конвертират променливото напрежение от захранващата мрежа (95-265 VAC или 400 VAC) към по-високо DC напрежение 400/800 VDC което се изисква за зареждане на батерията. Тук базираните на SiC прибори са с повсеместно приложение в целия диапазон от мощности, а GaN е широко използвано решение при зарядна мощност до 6-7 kW Друго класическо приложение са трифазните двупосочни инвертори които се използват както за зарядни станции, така и за индустриални, стационарни балансиращи батерийни източници. Тук Toshiba Semiconductor предлага нова фамилия трета генерация SiC MOSFET, включваща 5 транзистора в обхвата от 650 V и още 5 транзистора в обхвата от 1200 V. Интересен пример е новият TW045Z120C, при който времето за превключване е с приблизително 40% по-малко и има 34% по-малко загуби от предшественика си TW045N120C (и двата в TO-247 корпус). На фиг. 4 може да видим класическа топология на 3-фазен инвертор. За нисковолтови автомобилни и индустриални приложения производителят Efficient Power Conversion (EPC) е разработил специфични GaN в BGA и LGA корпуси подходящи за едно и двупосочни DC/DC захранвания. Статията продължава в бр. 1/2024 на сп. Инженеринг ревю Фиг. 3. Референтен дизайн на 6,6 kW DC/DC конвертор. Източник: Wolfspeed Източник: Toshiba Semiconductor Фиг. 4. Двупосочен трифазен инвертор с PFC.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3Mjk=