Atlas Copco празнува 5 години от представянето на енергийно ефективната въздуходувка ZS
Начало > Бизнес > Сп. Инженеринг ревю - брой 5, 2014

Atlas Copco отбеляза 5 години производство на енергийно ефективната винтова въздуходувка ZS, използвана в редица приложения, изискващи компресиран въздух с ниско налягане, съобщиха за сп. Инженеринг ревю от българския офис на компанията. Продуктът е част от широкото портфолио въздуходувки с налягане от 300 милибара до 1200 милибара и дебит от 100 м3/ч до 9100 м3/ч.
Според тестовете, проведени от TUV при представянето на ZS през 2009 г., тя постига 23,8% по-висока енергийна ефективност от класическата три-лоб въздуходувка при 0,5 бара (д) и 39,7% повече при 0,9 бара (д). Винтовата въздуходувка на Atlas Copco се отличава още с вградена скоростна кутия, смазочна система и новаторски дизайн на корпуса, който обхваща всички компоненти в готово за работа решение.
Сред най-често използваните приложения са пречистване на отпадни води, пневматичен транспорт, производство на електроенергия, хранително-вкусова промишленост, фармацевтична и химическа промишленост, производство на целулоза, хартия, текстил, цимент и др.
Чрез инвестицията си в Houston Service Industries през 2012 г. и в тяхната гама от енергийно ефективни високоскоростни центробежни въздуходувки Atlas Copco се съсредоточи върху намаляване на разходите за енергия на своите клиенти при приложенията с ниско налягане. След представянето на първата винтова въздуходувка ZS компанията продължи да инвестира в тази технология, като в момента предлага най-голямата гама от модели с капацитет от 100 м3/час до 9100 м3/час.
“В Atlas Copco се стремим да разработваме продукти и услуги с мисъл за разходите през целия им жизнен цикъл. В този смисъл потреблението на енергия е от най-голямо значение и затова сме фокусирани върху понижаването му при всички продукти. Винтовата въздуходувка ZS е идеален пример за това как използваме технологичния си опит от над 140 години, за да разработим наистина революционна технология”, сподели Конрад Латам, вицепрезидент маркетинг в дивизия Oil-free Air на Atlas Copco.
Ключови думи: Atlas Copco, Атлас Копко, въздуходувки, енергийна ефективност
Новият брой 9/2024