ETI Elektroelement, Евгени Станчев: ETI засилва позициите си на местния пазар

Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 8, 2014

Евгени Станчев, представител за България на ETI Elektroelement Словения, пред сп. Инженеринг ревю

Г-н Станчев, отскоро заемате длъжността представител за България в ЕТИ Електроелемент. Разкажете ни накратко за себе си и за дейността на компанията на българския пазар към момента.
Аз съм част от екипа на словенския производител от февруари 2013 г., а длъжността представител за България заемам от началото на м. май т.г. Компанията е на българския пазар повече от 7 години и през този период е претърпяла редица градивни трансформации по отношение на обслужването на своите клиенти.

Към настоящия момент ЕТИ е с чисто представителни функции, като търговската част и стокооборотът се пренасочват към нашите дистрибутори Ритбул, Интеркомплекс, Електрис и Електроелемент. Пазарът в България е разделен на основни продуктови групи, като една част от нашите партньори отговарят за модулната апаратура, други са насочени предимно към продукти от стопяемата гама на ЕТИ и участват по търгове към електроразпределителните дружества.

Как оценявате позицията на ЕТИ Словения на местния пазар?
Позициите на ЕТИ Словения се засилват с всеки изминал ден. От стъпването й на местния пазар през 2006 г. компанията е насочила усилията си към разработване на пазара на стопяеми предпазители за ниско и средно напрежение. Благодарение на своите партньори, е изградила стабилни взаимоотношения с всички електроразпределителни дружества и е затвърдила позицията си на лидер в производството на керамични предпазители и в България.

През изминалите две години, заедно с новите ни партньори, работим активно в популяризирането и на останалите продукти от портфолиото на компанията. Благодарение на срещи, презентации и събития из цялата страна, марката вече е разпознаваема не само сред инженеринговите компании, производителите на електротабла и инсталаторите, но и сред крайните потребители.

Истината е, че потенциалните клиенти имат положително отношение към продуктите, които предлагаме, а тези, които започнаха да работят с нас, остават доволни от качеството им. Продуктите ни са перфектното съчетание на добро качество и разумна цена.

За да улесним своите клиенти по отношение на доставките, изградихме стабилни взаимоотношения с нови партньори в Южна България, които поддържат складови наличности. В момента преговаряме с фирми в района на Северна България. Крайната ни цел е да имаме партньори във всеки един областен град.

Какви според вас са водещите тенденции на пазара? Наблюдава ли се промяна в клиентите в посока качество пред цена?
Поради нестабилното състояние на пазара, цената, за съжаление, продължава да е решаваща. Както знаете, основната част от проектите, които се реализират към момента, се осъществяват по европейски програми. В тези процедури основно изискване е най-ниската цена, която често пъти се постига с компромис в качеството.

Наблюдава се обаче и тенденцията все повече хора да предпочетат качествения продукт пред ниската цена, тъй като първоначална инвестиция в електроинсталацията на един обект е предпоставка за спестяване на разходи за поддръжката му в бъдеще и е гаранция за сигурност.

Разкажете за някои актуални проекти, реализирани с Ваши продукти.
През тази година взехме участие в доста емблематични проекти – ГПП Капитан Андреево, жилищни сгради, няколко супермаркета от веригата Билла, реконструкция на Женски пазар - София и др. Имаме участие и в изграждането и реконструкцията на няколко фотоволтаични парка в България и в съседни страни.

Кои продукти с марката ETI са най-популярни на българския пазар?
Хитовите ни продукти са в гамата на автоматичните прекъсвачи, дефектнотокови защити, модулни и моторни контактори, напреженови релета и други. Те са най-масови и търсени както от инсталатори, така и крайни потребители.

Към настоящия момент предлагаме доста добри решения по отношение на компенсацията на реактивна енергия, което все повече набира популярност в България. Предлагаме и пълна гама от продукти за производството на комплексни кондензаторни устройства: батерии, капацитивни контактори, регулатори. Друг акцент в продуктовата гама е защитата за фотоволтаични централи.

Какви са основните цели, които си поставяте в краткосрочен план?
Основната цел на марката ETI е да предложи на своите клиенти най-добрия продукт на разумна цена, в кратки срокове. Да стане еквивалент за качество и сигурност на българския пазар.

В краткосрочен план планираме още презентации и събития в различни региони на страната. С тях целим да разширим кръга от познания на нашите клиенти относно продуктовата гама на ETI, да ги запознаем с новите продукти и най-актуалните технически решения.



Ключови думи: ETI Elektroelement, модулна апаратура, автоматични прекъсвачи, дефектнотокови защити, стопяеми предпазители



Top