ФАНУК България: Клиентите ни могат да разчитат на бърза и професионална помощ
Начало > Във Фокус > Сп. Инженеринг ревю - брой 1/2016 > 29.02.2016

Сервизната дейност на всеки един производител на машини и оборудване е не по-малко важна от самото производство на неговия продукт. Това важи особено в днешно време, когато много потребители на машини работят в непрекъснат режим и произвеждат огромни серии детайли или пък уникални, сложни, голямогабаритни детайли, отнемащи много време и ползващи скъпи инструменти. В тези случаи времето на престой на машината е критично за много производства.
ПОДОБНИ СТАТИИ
РАИС: Сервизните ни специалисти участват в изграждането на нашите машини и ги познават в детайли
ЕМВЕКО: Държим на партньорството с клиентите ни през целия технологичен процес
Като част от фирмената философия и политика на ФАНУК в цял свят е изградена мрежа от локални сервизни центрове. По този начин се гарантира близостта до клиентите и бързата реакция при необходимост от сервизна интервенция.
За фирма ФАНУК е важно да даде увереност на своите клиенти, че където и да се намират те могат да разчитат на бърза и професионална помощ и своевременна доставка на резервни части. Неслучайно бе анонсирано и новото мото на фирмата “Service First”, защото най-добрата реклама за един продукт на пазара, освен неговите технически качества и надеждност, е и осигурената му качествена поддръжка и резервни части.
За Европа централата на ФАНУК е разположена в Люксембург. Тя включва обширна изложбена зала, оборудван на най-високо технологично ниво ремонтен център, голяма складова база и офиси. Допълнително в цяла Европа ФАНУК разполага със 17 локални центрове (в 17 страни) и множество сателитни офиси, с което на практика покрива всички европейски държави.
Сервизната територия на ФАНУК България ЕООД включва и Румъния, Гърция, Македония, Албания и Кипър. Офисът на фирмата се намира в София и разполага с демонстрационна зала и склад за резервни части, с което допълнително се съкращава времето за реакция. Освен сервизните инженери в България, фирмата разполага и със сервизни инженери, базирани в Румъния и в Гърция.
Самият процес на сервизно обслужване започва след получаване на запитване от страна на даден клиент за възникнал проблем, при което сервизният отдел събира цялата предварителна информация, която се отнася за конкретната машина и вграденото в нея оборудване на ФАНУК. Тази информация като цяло се предоставя от клиента, а също така и от базата данни с инсталирани ЦПУ системи, робомашини и роботи.
След извършване на анализ се определят необходимите резервни части, които, ако не са налични в локалния склад, се доставят от складовата мрежа на ФАНУК в Европа. Тази доставка се извършва в рамките на 24 часа. След подсигуряването на необходимите резервни части нашият сервизен инженер извършва необходимия ремонт, за което се изготвя съответният сервизен отчет, удостоверяващ пред клиента извършените дейности и вложени резервни части.
Преди всичко се използват оригинални резервни части с осигурена едногодишна гаранция. Поддържаме резервни части за целия жизнен цикъл на даден продукт на ФАНУК. За ЦПУ системите например гарантираме повече от 25 години наличност на резервни части.
Друго изключително важно предимство е нашият екип от висококвалифицирани сервизни инженери, които са мотивирани да помогнат за разрешаването на възникналите проблеми. ФАНУК отделя изключително внимание на подготовката на сервизните инженери, като постоянно поддържа тяхната квалификация чрез специализирани курсове в Европа и Япония.
Допълнително при подмяна на дефектиралата резервна част тя бива изкупувана от ФАНУК на преференциални условия (ако подменената част подлежи на ремонт), което е още едно допълнително облекчение за нашите клиенти.
ФАНУК България също така предлага възможността клиентите ни да се възползват от превантивно обслужване на ЦПУ, роботи и робомашини, като това е изцяло съобразено с техните потребности. Този подход - постоянно наблюдение и минимални корекции, които се извършват по време на превантивното обслужване, позволява свеждане до минимум на непредвидените, аварийни спирания.
Емил Цветков, сервизен мениджър,
ФАНУК България
Ключови думи: сервизна дейност, ФАНУК България, превантивно обслужване, Service First
Новият брой 9/2024