Имаме всички основания да се наредим сред големите пазарни играчи

Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 9, 2007

Ралица Огнянова, изпълнителен директор
на Моеллер Електрик България

 

Госпожо Огнянова, оглавявате Моеллер Електрик в интересно време - икономически подем, силна конкуренция, инженерингови фирми с позиции и претенции... На какви оръжия ще заложи дама като вас в пазарната битка?

За мен основният въпрос не е даден специалист от какъв пол е, а какви професионални и личностни качества притежава, за да изпълни определена работа. В бизнеса с индустриални продукти и услуги има не една и две успешни бизнес дами, допринесли много за развитието на ръководения от тях бизнес. Важно е какво можеш, какъв екип имаш зад гърба си, готов ли си да се учиш в крачка, както и какви компромиси с личния си живот си склонен да направиш.

Да не забравяме и шанса да работите в икономически благоприятна среда.

Разбира се! Моеллер Електрик България стъпи официално на българския пазар при изключително благоприятни пазарни условия. От една страна, висока конкуренция, а от друга все по-голямо търсене на качествени стоки. Това определено улеснява работата ни на българския пазар в посока налагане на търговски марки с доказано качество като Moeller. Съдейки по развитието на пазара в последните години, тенденцията към приоритетно търсене на високачествени изделия ще продължи и в бъдеще. Формулата за успех на компанията включва гарантирано качество, инновационни решения, кратки срокове на доставка и конкурентни цени на предлаганите от Моеллер Електрик България продукти и комплексни решения.

Каква роля ще играе Моеллер Електрик България сред останалите пазарни играчи във вашата област?

Политиката ни е само напред и нагоре, разбира се! Моеллер Електрик България ще продължи съвместно със своите партньори да провежда активна търговска политика с цел налагане на марката на пазара. Имаме амбициите да разширим пазарния си дял, като работим целенасочено в посока покриване на все по-голям клиентски кръг. Имаме всички основания и като продуктова гама, и като подкрепа от страна на фирмата майка да се утвърдим сред големите пазарни играчи в областта на електроапаратурата и автоматизацията на българския пазар.

Някои от конкурентите ви имат собствени производствени мощности в страната. Други - десетилетно директно при­съствие у нас. Как маркетингово се позиционира Моеллер Електрик България - кои са силните ви страни и какво ви прави пазарно уникални?

Наличието на силна и добре мотивирана конкуренция има стимулираща роля за развитието на фирмите от даден бранш. Особено в периоди на икономически подем конкуренцията е най-добрата мярка за това колко точно сме си сверили часовника, образно казано. В маркетинговата си политика сме заложили на всички утвърдени в международен аспект добри практики, включително презентации, семинари, участие на изложения, добре обмислено рекламно присъствие в специализираната преса.

Както повечето чуждестранни компании от бранша, преди да открие собствен офис в страната, Moeller присъст­ваше на пазара чрез дистрибутори, които проправиха пътя й тук. Какви са намеренията ви по отношение развитието на дистрибуторската ви мрежа?

Корпоративната стратегия на Moeller се базира на установяването на дългосрочни взаимноизгодни отношения с дистрибуторите и инженеринговите ни партньори. Политика на Моеллер Електрик България е да оказва всестранна подкрепа на партньорските си фирми. Ние напълно съзнаваме, че пазарният ни успех зависи от стабилността, мотивираността и доброто териториално покритие на дистрибуторската ни мрежа.

Човешкият ресурс е от определящо значение за пазарния успех на една фирма. Моля, представете екипа, с който планирате да реализирате амбициозните си планове?

В момента в Моеллер Електрик България работят 16 служители, като до няколко месеца планираме екипът да се увеличи до 24 човека. Moeller е от компаниите, за които развитието на бизнеса се дължи основно на човешкия ресурс. По тази причина корпоративната философия включва инвестиране в професионалното ниво на служителите и формиране на стабилен екип.

Териториално България не е кой знае колко голяма, но централизираното обслужване на отделните региони не е достатъчно ефективно. Ще откривате ли офиси и в други градове на страната?

Да. Имаме планове за откриването на локални офиси, които ще отговарят за бизнеса ни в региони с бърз икономически растеж. Като начало ще създадем регионален офис в Бургас, на официалното откриване на който екипът на сп. Инженеринг ревю е поканен отсега.




Новият брой 1/2025

брой 1-2025

  ЧЕТЕТЕ БРОЯ ОНЛАЙН

ВСИЧКИ СТАТИИ | АРХИВ

Top