Интервю с Инж. Георги Генчев, президент на фирма Гемамекс
Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 6, 2010
Разширяваме гамата изделия YASKAWA чрез директен канал за дистрибуция
Инж. Георги Генчев,
президент на фирма Гемамекс
Уважаеми инж. Генчев, представете новия си партньор YASKAWA - като националност, предмет на дейност, пазарни позиции.
YASKAWA е японска фирма с повече от 100 години опит в производство на ел. мотори и повече от 35 години опит в сервомотори и сервоуправления. Освен като доставчик на висококачествени ел. задвижвания, фирмата е популярна и с производството на роботи под марката MOTOMAN. Определено може да се каже, че в повечето страни с високотехнологично машиностроене тя е технологичен лидер. Нейното лидерство се изразява дори в това, че много фирми, особено от Източна Азия, полагат значителни усилия да копират или наподобяват продуктите на YASKAWA.
Предлагани ли са до момента изделията на YASKAWA на българския пазар?
Изделията на YASKAWA като честотни инвертори и сервозадвижванията се предлагаха и предлагат в момента на българския пазар под марката OMRON-YASKAWA, тъй като имаше петгодишна кооперация между двете компании за съвместно участие на световния пазар.
Като дистрибутор на OMRON за България, ГЕМАМЕКС предлагаше тези изделия под марката OMRON-YASKAWA и ще ги предлага още две години според условията на партньорски договор, за клиенти, които определят качеството на изделията си като функция на качеството на OMRON продуктите. Едновременно с това от позициите си на дистрибутор на YASKAWA ще ги предлагаме основно под марката YASKAWA, която по същество е оригиналът. Нека нашите клиенти бъдат спокойни, защото новият канал за доставка от YASKAWA ще бъде директен и разширен с по-богата номенклатура. Също така ще имат удоволствието да реагират на нови ценови предизвикателства.
Коя част от производствената гама на новия ви партньор ще налагате приоритетно на българския пазар?
От инверторите основно се ориентираме към J1000, V1000, L1000 и A1000. Това са честотните управления на бъдещето. От сервоуправленията флагманът ще бъде SIGMA5, който предлага една изключителна многофункционалност при хармонизирани цени за нашия пазар. Новост ще бъдат инверторите на YASKAWA за съоръжения "средно напрежение", модули за регенерация, матрични инвертори, шпинделни задвижвания и др.
Амбициите ни се разпростират към промотиране гамата роботи MOTOMAN, която е част от YASKAWA. Така ще допълним предлаганите сега от ГЕМАМЕКС “скара” и “картезиански” монтажни роботи на YAMAHA с роботите от следващо поколение на YASKAWA.
Кои са основните групи клиенти на изделията, производство от партньорската ви фирма, у нас?
Клиентската ни аудитория е много разнообразна. Ще изредя част от секторите, в които работим: машиностроене, енергетика, ВИК и пречиствателни съоръжения, асансьоростроене и всякакви производства, предполагащи използване на роботи и др.
Кои са качествата на изделията, които ги правят конкурентноспособни на нашия пазар?
Най-ценното пазарно качество е фактът, че нашите клиенти отдавна ползват изделията на OMRON-YASKAWA и сами са се убедили в перфектността и надеждността им. С разширяване на предлаганите от ГЕМАМЕКС гама продукти ще задоволим още по-добре очакванията на клиентите ни.
ГЕМАМЕКС е доста популярно име в българската автоматизация. Разкажете повече за другите си партньори, с които работите у нас?
ГЕМАМЕКС вече 19 години трайно преследва задачата да представя в търговски и инженерингов аспект фирми от областта на автоматизацията, които са световни лидери в областта си. Това са японските OMRON, YASKAWA, YAMAHA, PATLITE, ORIENTALMOTORS и австрийската TELE HAASE. Директни вносители сме на техните продукти, имаме натрупан опит за дистрибутиране и използване на изделията им в реални разработки и сме отворени към клиентите си по отношение на всякакъв вид иновации. Разполагаме с тренировъчен и образователен център в гр. Пловдив, където те могат да приложат на практика похвата "try and buy" (изпробвай и купи). Екипът на ГЕМАМЕКС е доказал техническата си ерудираност, решавайки много сложни задачи от практиката и има добър търговски опит.
Новият брой 9/2024