Интервю с Ивайло Иванов, прокурист в Агенция Булгарреклама
Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 7, 2011

Засилваме акцента върху изложенията за индустриално оборудване
Интервю с Ивайло Иванов, прокурист в Агенция Булгарреклама
Уважаеми г-н Иванов, бихте ли представили партньорските ви отношения с ICM Словения? Какво наложи избора ви на нов партньор и тематичното развитие в изложбената ви програма за 2012 г.?
В началото на следващата година (28 февруари - 2 март 2012 г.) в Интер Експо Център – София, ще се проведе най-голямата индустриална изложба на Балканите, включваща шест бизнес тематики с техническа насоченост. Един от партньорите ни в тази грандиозна инициатива ще бъде ICM от Словения – предприятие с богат опит в организирането на технически изложения на европейско ниво, с дългогодишна практика в Словения и отскоро в Сърбия.
Тематиката на изложенията в Интер Експо Център (ИЕЦ) непрекъснато се разширява, като бизнес ориентираните специализирани изложби преобладават в програмата. С новите изложения, към които пристъпваме с ICM, засилваме акцента върху един нов сегмент, а именно индустриалното оборудване. Известно е, че нововъведенията в тази сфера са от изключително значение и водят до по-висока конкурентоспособност в основните индустриални производства. Пазарът изпитва глад за подобни специализирани изложения и нашето решение беше естествен резултат от желанието ни да запълним тези празноти. В гамата включваме иновациите в областта на автоматизацията, мехатрониката и роботиката, на електрониката, металургията, машиностроенето, както и най-новите постижения в секторите пластмаси и каучук.
В резултат на вашето сътрудничество Интер Експо Център ще бъде домакин на четири професионални изложения в началото на следващата година - IFAM, Intronika, MachTech & Metal и Plast Bulgaria, които ще се проведат наред с утвърдените Транспорт и Логистика и Security - Защита и сигурност. Как новите изложения ще привлекат специалистите към залите на Интер Експо Център?
Концепцията ни за тези индустриални изложения предвижда експонатите да се разпрострат в четири изложбени зали, което ще направи избора за посетителите много по-широк и богат.
Във всяка от залите ще има изградена семинарна зона за провеждане на бизнес форуми и събития – делови срещи, лекции, демонстрации и презентации на нови продукти, технологии и други нововъведения на компаниите. Специализираната аудитория (инженери, изобретатели, конструктори, технически специалисти, експерти и мениджъри) има възможност да се запознае с тях не само чрез популярния модел на информиране, а и да се убеди на живо как работят и какъв е ефектът от новостите, предлагани от техните колеги от страната и чужбина.
Мащабите на изложенията и техният формат при всички случаи ще заинтригуват инженерните и техническите експерти от цялата страна. За всички посетители ще бъде изключително полезна срещата с чуждестранни компании, които са утвърдени имена и доказани новатори за индустриалния сектор. Благодарение на партньорството ни с ICM, очакваме доста фирми да стъпят за първи път на българския пазар.
Изложенията, организирани в Интер Експо Център, обикновено се посещават от специалисти и представители на висшия мениджмънт. Каква аудитория се стремите да привлечете за предстоящите нови изложения? От кои професионални браншове?
Не мисля, че бъдещите изложения ще правят изключение по отношение на споменатата от вас аудитория. И тук можем да говорим за широка обхватност на инициативата – за хора от висшия мениджмънт до тесните специалисти.
На изложбата ще се представят утвърдени производители, доставчици и дистрибутори на нови продукти и услуги от много страни, които стимулират инвестициите и новаторството за отворени и конкурентни пазари. Предполагаме, че интересът към тях ще бъде адекватно покрит от хора с широка професионална ориентация.
През тази година Интер Експо Център отбелязва 10 години от своето основаване. Удовлетворен ли сте от постигнатите резултати и с кои от тях се гордеете най-много?
Когато преди 10 години отвори врати изложбеният комплекс на столицата, стартирахме с две изложбени зали и няколко изложения. С добра екипна работа успяхме максимално бързо да разширим изложбената програма така, че със специализираните изложби да покрием почти всички стратегически сектори на икономиката. Натоварването и работата бяха интензивни и дадоха своите резултати – поетапно разширихме комплекса и сега изложбените зали са 6, а редом с тях много международни инициативи се случват и в конгресния ни център. Така първоначалният проект за 4 зали беше доразвит, следвахме потребностите на бизнеса и им отговаряхме с инвестиционните си планове. Това надхвърли нашите собствени планове. Изцяло сме удовлетворени, защото изградихме най-модерния и съвременен изложбен комплекс на Балканите и в Югоизточна Европа. Признанието за това не закъсня – през 2004 г., само 3 години след откриването на Центъра, той беше приет за член на UFI, а от 2006 г. сме в екипа и на CEFA.
Ключови думи: Интервю, Ивайло Иванов, Агенция Булгарреклама
Новият брой 9/2024