Интервю с Тило Ролва, търговски директор за Европа в Rutronik Elektronische Bauelemente
Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 5, 2011

ПОДОБНИ СТАТИИ
ИАНМСП организира отново български национален щанд на productronica 2017
Microchip представи нови CAN приемо-предаватели за автомобилостроенето
Супереластичен материал позволява печат на още по-гъвкави схеми за роботи и носима електроника
Еластомер с течен метал прави възможни разтегливи топлоотвеждащи радиатори
Разчитаме на иновативните пазарни сегменти
Тило Ролва, търговски директор за Европа в Rutronik Elektronische Bauelemente, пред сп. Инженеринг ревю
Уважаеми г-н Ролва, Рутроник е третият най-голям дистрибутор на електронни компоненти в Европа. Кои са факторите, допринесли за този успех?
Основен фактор са изградените локални офиси с добре обучени специалисти, които могат да осигурят пълна поддръжка на клиентите ни във всяка страна. Значителна е и ролята на нашата глобална система за електронни поръчки, чрез която всички потребители в мрежата да използват една и съща база данни. Мениджърите за отделните страни също ни помагат да съобразим това, което ние наричаме “духа на Рутроник”, с особеностите на всеки пазар.
Кои са предизвикателствата пред вашия бизнес днес?
Ключов момент е спечелването на клиентското доверие и заемането на ролята на партньор. Много важно е доброто познаване и съобразяване с изискванията на основните клиенти. Тук богатото портфолио на Рутроник ни позволява да обслужваме всички пазарни сегменти.
Каква е концепцията ви за глобална дистрибуция и как я съобразявате с особеностите на всеки пазар?
Благодарение на нашата глобална “матрична” организация, много лесно присъединяваме нови страни към мрежата си. С изполването на централизирана система за поръчки това е просто plug and play операция, а логистичните ни структури обхващат целия свят. Последното предизвикателство бе създаването през юни т. г. на разпределителен офис в Хонконг, допълващ структурите ни в континентален Китай и Тайван. Следващите ни стъпки са към Южна Америка и развиващия се африкански регион.
Как е организиран бизнесът ви в България? Към кои групи клиенти сте ориентирани?
Българският офис на Рутроник се намира в София и в него работят няколко инженери и специалисти по продажбите. Основните ни клиенти са от най-развитите сектори на българската електроника – например производителите на касови апарати, на които можем да предложим пълно продуктово портфолио. Много добре работим със субконтракторите в областта на електронното производство. Целеви сегмент за нас е и производството на комунални енергоизмервателни устройства.
Бихте ли отличили най-иновативните продукти от вашето портфолио?
Силните ни позиции в сектори като автомобилостроенето, безжичната, медицинската и осветителната електроника са подкрепени от най-новите продукти от водещи производители като STMicroelectronics, Infineon, Microchip, Vishay, OSRAM, Renesas и др. На практика, благодарение на иновативната си франчайзингова палитра, Рутроник може да осигури всяка поръчка на своите клиенти.
За отбелязване е широката, бих казал, пълна гама от микроконтролери, която предлагаме – от 4-битови до най-високопроизводителните продукти. Освен това, осигуряваме кварцове, периферия и пасивни компоненти, както и електромеханични продукти.
В съответствие с всеобщата тенденция към “зелена” енергия, Рутроник развива и този пазар. Тук най-иновативните продукти са в областта на LED осветлението – мощни светодиоди, драйвери и захранвания, както и компоненти за съхранение на енергия като суперкондензаторите Maxwell. В не по-малко актуалната област на безжичните технологии, Рутроник разполага с базиран в Швеция консултативен център, който осигурява поддръжка на нашите клиенти навсякъде по света. Тук сред основните ни доставчици са производители като Telit, Nordic Semiconductor, Fastrax и др.
Кои технологични и пазарни тенденции, според вас ще, имат най-голямо въздействие върху електронната промишленост през следващите години?
Ние разчитаме на иновативните пазарни сегменти - LED осветление, e-мобилност, зелена енергия, безжични комуникации и стриктно следваме новите тенденции, като подбираме съответните продукти от нашите франчайзингови доставчици, за да предложим най-подходящите решения на нашите клиенти. Осигуряваме и персонална поддръжка чрез нашите приложни инженери, както и чрез утвърдената ни Интернет базирана система Webg@te. С нейна помощ клиентът може да избере най-подходящите продукти чрез параметрично търсене и ограничения по предпочитани производители. Директната комуникация с нашите продуктови специалисти също е голямо предимство за клиентите.
Фотоволтаиката е глобална тенденция и Рутроник участва на този пазар чрез поделението си RUSOL, предлагащо богато портфолио за PV системи. То включва панели, инвертори и конструктивни елементи от водещи производители. За фотосоларния бизнес RUSOL осигурява пълна гама продукти както чрез директен контакт с нашите инженерингови специалисти, така и онлайн, посредством системата Solarg@te.
Ключови думи: интервю, Тило Ролва, Rutronik Elektronische Bauelemente, Рутроник, глобална дистрибуция, електроника, електронна промишленост
Новият брой 9/2024