Интервю с Тони Лазник, управляващ директор на ICM, Словения, по повод новото им партньорство с Агенция Булгарреклама, пред сп. Инженеринг ревю

Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 7, 2011

Оправдаването на очакванията на изложителите и посетителите е от ключово значение за нашия бизнес

Интервю с Тони Лазник, управляващ директор на ICM, Словения, по повод новото им партньорство с Агенция Булгарреклама, пред сп. Инженеринг ревю


Уважаеми г-н Лазник, как започна партньорството ви с Агенция Булгарреклама и какви са плановете ви за бъдещо сътрудничество?
Познавам Иван и Ивайло Иванови отдавна, тъй като работим в изложбения бизнес повече от 20 години. Преди известно време започнахме да обсъждаме идеята, че комбинирането на дългогодишния ни опит в изложбената индустрия и приятелството ни би могло да бъде от полза за нашата дейност, както и за нашите партньори – изложители и посетители. Резултатът от тази комуникация са стартиращите през февруари 2012 г. нови за българския пазар специализирани изложения в областта на индустрията.

В резултат на вашето сътрудничество Интер Експо Център ще бъде домакин на няколко нови технически изложения през следващата година - IFAM, Intronika, MachTech & Metal и Plast Bulgaria. Бихте ли представили концепцията им?
IFAM покрива секторите автоматизация, роботика, мехатроника, сензорни технологии, визуални системи и производствена информатика. INTRONIKA също е b2b изложение, насочено към професионалната и промишлена електроника, компоненти, комуникация и др. И двете изложения се организират в Словения от няколко години и са много успешни. През февруари т. г. проведохме и двете за първи път и в Сърбия. PLAST е специализирано изложение за пластмасовата и каучуковата промишленост. То беше организирано и проведено много успешно в Сърбия и региона съвместно със специализираното изложение METAL, което е фокусирано върху леярство, инструменти, заваряване, машини, метали и др. Откриваме голям потенциал в обединяването на MachTech и METAL, чиято цел е да оптимизира възможностите пред изложители и посетители и да подкрепи металната индустрия не само в България, но и в региона.
Нашата цел е да привличаме професионалисти от различни промишлени отрасли в зависимост от тематиката на специализираното изложение. Решението да организираме тези мероприятия по едно и също време и на едно и също място е само една предпоставка при изпълнение на нашата мисия, а именно да свързваме хората и да съдействаме за установяването на бизнес контакти, като предоставяме на нашите изложители уникалната възможност да намерят точните си партньори.

Каква е формулата на успеха в организацията на подобен тип професионални изложения?
Оправдаването на очакванията на изложителите и посетителите е от особено значение за този род бизнес ориентирани изложения. И двете страни искат да правят бизнес – изложенията са правилното място за срещи лице в лице, презентации и преговори. Разбира се, при положение че и двете страни - хората, които вземат решения, и висшият мениджмънт, са наясно за това колко важно е тяхното лично участие и присъствие на изложението. Професионалните посетители идват с ясна идея за това от какво имат нужда и какви отговори търсят. За да постигнат това, ние им съдействаме чрез много дейности като директен мейлинг, покани, златни купони за свободен достъп след регистрация за професионални посетители, информираме ги за всички събития, които изложителите подготвят за тях и т. н.

ICM подкрепя младите предприемачи, участващи в изложенията, с редица инициативи. Бихте ли посочили някои от тях?
Да, вярваме, че партньорството не е единична покупко-продажба. То се развива заедно с бизнеса и укрепва с годините. Затова взехме решение да предложим редица възможности в подкрепа на младите предприемачи, защото ние също сме минали по този път и знаем добре колко трудно е всяко начало. Предлагаме им преференциална цена за изложбена площ, Маркетингов и Бизнес пакет, конуслтиране и образование в рамките на Бизнес академията и т. н.

Разкажете ни повече за основаната от вас Бизнес академия.
Стартирахме с Бизнес академията на ICM в Словения и развихме няколко теми в подкрепа на фирмите – за това как успешно да участват в изложения, как да привличат и канят точните посетители. Напоследък прибавихме и темата „Основи на управлението на проекти в изложбената (макретингова) дейност”. В началото на всички тези тематики използвахме факултетите и висшите училища. Сега, две години по-късно, вече имаме първите много положителни резултати.

Целта на Бизнес академията е да научи старите и новите изложители как да участват на изложения, кога да вземат решението за участие, как да канят посетители, как да изградят щанда си така, че да привличат веднага погледа на посетителите при влизането им в залата, най-общо казано, как да използват изложенията като ефикасна платформа за тяхното промотиране, така че да успеят да възстановят направената инвестиция.



Ключови думи: Интервю, Тони Лазник, ICM, Словения, партньорство, Агенция Булгарреклама



Top