Каменица повишава пазарния си дял в сравнение със септември 2010
Начало > Във Фокус > Сп. Инженеринг ревю - брой 7, 2011
ПОДОБНИ СТАТИИ
България заема челно място по привлекателност за автомобилната индустрия
Момчил Якимов: Каузата на Солтех е да помагаме при създаването на повече умни фабрики в България
Професионализмът във вакуумните технологии на Flowserve SIHI е доказан на практика
СПБ, Ивана Радомирова: Инвестициите в сектора надвишават 300 млн. лева за последните 5 години
"Каменица" АД повишава пазарния си дял в сравнение със септември 2010
"Каменица" АД е водеща пивоварна компания в България, част от групата компании StarBev Group, контролирани от фонда за частни инвестиции CVC Capital Partners. До придобиването й от CVC Capital Partners в края на 2009 г. компанията е част от най-големия производител на бира в света Anheuser-Busch InBev. "Каменица" АД е единствената българска компания, която съчетава трите пивоварни традиции: белгийската, немската и чешката. Портфолиото й включва както местните марки Каменица, Астика, Бургаско пиво, Славена, така и водещите световни марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen. Компанията оперира с две пивоварни - в Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите в дружеството е около 780 работници и служители. Общата стойност на вложенията през настоящата година възлиза на 18 млн. лв. От началото на т. г. компанията реализира редица нововъдения както по отношение оптимизирането на производствените мощности, така и на продуктите си.
„През т. г. "Каменица" АД пусна на пазара четири нови продукта – Каменица Пшенично, Каменица Фреш Лимон, 6% Тъмно от Каменица, Астика Тъмно”, припомнят от компанията. „По-голямата част от тях тази година са част от програмата, с която дружеството отбеляза 130-годишния юбилей на марката Каменица. Създадена през 1881 г., Каменица е първата бира в България”, заявяват те.
„Реализираните иновации допринесоха за лидерската позиция на "Каменица" АД”, разказват от компанията. „Пазарният ни дял през м. септември т.г. достига 31,3% и бележи ръст от 3,8 процентни пункта в сравнение с месец септември 2010 г. Това позиционира "Каменица" АД като лидер на пазара и най-динамично развиващата се българска пивоварна компания”, допълват те.
Производството на "Каменица" АД се осъществява в две отделни пивоварни – в Пловдив и Хасково. Площта на пивоварната в Пловдив е
36 000 м2, а тази в Хасково – 54 500 м2. Пивоварна Хасково е разположена в Северна индустриална зона на града.
„Изборът на производствено оборудване е от изключителна важност за "Каменица" АД”, коментира Милко Апостолов, мениджър "Техническа поддръжка" в пивоварна Хасково. „Продиктуван е от редица фактори, като всички те са подчинени на една основна цел - да произвеждаме и предоставяме на консуматора продукция с качество на изключително високо ниво. Като компания с повече от 130 години на доказани качество и традиции, за нас това е много важен критерий при избора на доставчици и партньори. Затова и първият и най-важен фактор за избора на доставчици на оборудване за пивоварните заводи, е то да съответства на качествените показатели, които компанията трябва да обезпечава”, категоричен е г-н Апостолов.
„Сред останалите детайли, на които държим, са историята и „биографията” на компаниите. От значение е дали те имат опит в сферата на производството на оборудване за пивоварната промишленост, какви традиции има самата компания. Разбира се, от значение са и фактори като срокът на доставка, гаранциите, които фирмите доставчици предоставят, както и цената. Пивоварните в Пловдив и Хасково използват оборудване на световно признати производители като Huppmann (GEA Group), Krones, OKME, Transpak и други”, разкрива детайли Милко Апостолов.
И в двете пивоварни на "Каменица" АД в Пловдив и Хасково са внедрени системи за автоматизация на различни процеси, базирани на контролери Siemens и Omron
„По отношение на качеството всеки един продукт има спецификация, която се следи непрекъснато по време на всички етапи на производствения процес. Ангажимент за това има отдел „Качество”. Колегите ни осигуряват непрекъснат контрол и следят за параметрите във всеки един етап от производството. Използваме една от най-модерните и сигурни системи на SAP, чрез които проследяваме и гарантираме качеството на произведената продукция. Дори и най-малкото отклонение от зададените предварително критерии е в състояние да блокира цялата система. Качеството на произведената продукция е ключов приоритет за "Каменица" АД, затова не правим компромиси и държим да работим с най-модерните и сигурни системи в тази област.
Енергийната ефективност и нейното оптимизиране са обект на дългосрочна политика и "Каменица" АД работи в тази насока от много години. Основните насоки, върху които са фокусирани усилията ни, са намаляване на загубите от нагорещени повърхности, намаляване на разхода на ел. енергия чрез доставката и монтаж на честотни регулатори, пуск на винтови компресори към хладилната инсталация в двете пивоварни”, споделя мениджърът "Техническа поддръжка" в Хасково.
„Компанията има своя инвестиционна програма, въз основа на която се развива, и която е в унисон с основната ни цел – да бъдем водеща компания в пивоварния бранш в България. Цел, която вече е факт – през м. септември т. г. по данни на АC Nielsen компанията достигна пазарен дял от 31,3%, което я прави лидер на пазара на бира в страната. Този резултат е следствие и от реализирането на множество иновации и модернизации на производствения процес. Общата стойност на осъществените от "Каменица" АД инвестиции през последните 4 години възлизат на 68 млн. лв., като по-голямата част от тях са съсредоточени именно в пивоварните заводи в Пловдив и Хасково, и които имаха за цел да оптимизират производствения капацитет, така че той да съответства на целите на компанията. През 2010 г. в Хасково бяха направени редица мащабни нововъведения – нов логистичен склад,модернизирана варилна инсталация и много други на обща стойност 16 млн. лв. Разбира се, непрекъснатото усъвършенстване и оптимизиране е постоянен приоритет на "Каменица" АД. Като цяло и през следващата година планираните инвестиции ще бъдат насочени към усъвършенстване и оптимизиране на производствения процес на компанията”, допълва в заключение г-н Апостолов.
Ключови думи: Каменица, хранително вкусова индустрия, България