ЛогиСофт, Томас Вестерхофен: Автоматизацията се превръща във фундаментална и неизбежна задача, а ние сме лидер при цялостните решения в сегмента
• Автоматизация • Фирмени публикации • Сп. Инженеринг ревю - брой 1/2024 • 28.02.2024
Томас Вестерхофен, директор "Продажби и маркетинг" в ЛогиСофт,
пред сп. Инженеринг ревю
Пътят Ви в компанията стартира в ключов момент - ЛогиСофт наскоро спечели престижната Награда на германската икономика за 2023 г. и беше номинирана за пазарно лидерство от Фондация "Приложни изследвания и комуникации". С какви амбиции поехте поста?
Неслучайно се присъединих към компанията именно в момента на нейната трансформация. ЛогиСофт има впечатляващ опит от над 27 години в индустриалната автоматизация за различни сектори - от производството на кафе и шоколадови изделия до фармацевтичната и керамичната промишленост.
По време на пандемията компанията започна да преориентира бизнес модела си, за да се фокусира на 100% върху собствени продукти и услуги, както и върху иновативни конвейерни решения за електронната търговия и куриерския бизнес.
Точно тогава осъзнах, че с опита си мога да допринеса за още по-мащабния пазарен ръст и още по-ползотворното иновационно развитие на ЛогиСофт. Плановете ни за бъдещето са амбициозни, не само на ниво продажби и маркетинг, но и като цяло.
Как обединявате в успешна формула досегашния си опит и ценностите на един семеен бизнес, който прерасна във водеща компания - доставчик за интралогистиката и е-търговията в България и Европа?
Имах шанса да науча много на предишните си позиции в малки и бързо разрастващи се фирми. Общото между тях беше необходимостта от дръзка визия и увереност в уменията, както и от реална представа за това какви са собствените ти ограничения.
Бизнесът се прави от хората. Ако се обградиш с позитивни и мотивирани хора, постиженията не закъсняват. Ето защо съм абсолютно уверен в бъдещите успехи на ЛогиСофт. В един такъв семеен бизнес личността идва преди длъжността, независимо дали става въпрос за служител, клиент, партньор или подизпълнител.
Когато нагласата ти е да поставяш хората на първо място и комбинираш това с висококвалифициран екип от специалисти в сферата на автоматизацията, както и с ясно фокусирани цели - получаваш успешната формула за устойчива трансформация на бизнеса.
Какво Ви мотивира да се насочите към тези сектори и как променя облика им автоматизацията? Какъв е пътят пред ЛогиСофт от тук нататък?
Преходът към електронната търговия и куриерските услуги беше естествен процес. Разработваните от нас модули и системи перфектно отговарят на клиентските потребности в тези сегменти.
Очакваме секторът още повече да се разширява през следващите години с продължаващия бум на е-магазините. Все повече хора пазаруват в интернет и очакват пратките си незабавно. Търсенето расте главоломно, а онлайн търговците и куриерските фирми трябва да са подготвени.
Единственият път напред е автоматизацията. Тя позволява по-голяма автономност на процесите, по-конкурентни цени и по-кратки срокове на доставка. Това означава не само по-големи печалби за компаниите в бранша, но и по-добро потребителско преживяване.
Така автоматизацията се превръща във фундаментална и неизбежна задача, а ЛогиСофт си поставя за цел в бъдеще още по-категорично да защитава позицията си на лидер при доставките на решения в сегмента за региона на Югоизточна Европа.
Кои конкурентни предимства на компанията използвате като основни стълбове в стратегията за по-нататъшно бизнес развитие?
ЛогиСофт има множество силни страни, които я отличават от останалите доставчици за интралогистиката. На първо място, компанията ни изпълнява проекти от А до Я - от концептуализиране, проектиране, софтуерно обезпечаване и дизайн на електрическите и механичните системи, през инженеринг и внедряване, до непрекъснатото последващо обслужване и поддръжка. Ето защо решенията ни са с марка "100% създадено от ЛогиСофт".
Ключовите ни предимства са в разработката на електрозадвижвания и индустриален софтуер, като през последните години се специализирахме и в хардуерната и механичната част, за да обхванем всички аспекти на процеса.
Решенията ни са модулни, а отделните компоненти не са обвързани със задължителния избор на конкретен доставчик. Така имаме свободата да предлагаме онова, което е най-подходящо за конкретния клиент. Винаги подбираме най-добрите към момента предложения на водещите производители в отделните продуктови сегменти.
Вижте още от Автоматизация