Машина на времето: Hannover Messe
Хановерският панаир е едно от най-големите световни търговски изложения. Международният форум се провежда ежегодно в изложбения център на гр. Хановер, ситуиран в немската провинция Долна Саксония. Тази година Hannover Messe и организаторите му от немската панаирна компания Deutsche Messe отбелязаха своя съвместен 70-годишен юбилей. По този повод сп. Инженеринг ревю ще ви отведе назад във времето, чак до първото издание на популярното изложение през далечната 1947 г.
ПОДОБНИ СТАТИИ
ЕМО Хановер 2017 поставя акцент на дигитализацията и мрежовата свързаност
ВиВ Изоматик, Владимир Лазаров: Водеща тенденция е създаването на по-интелигентни и сигурни продукти
ISK-SODEX: между 4 и 7 май 2016 г. в Истанбул
Хановерският панаир на 2016 ще се открие от президента на САЩ
Rittal представи серията индустриални климатици от ново поколение Blue e+ на Hannover Messe
Hannover Messe 2014 демонстрира решения за индустрията на бъдещето
Началото
Първото издание на Хановерския панаир се провежда през 1947 г. в една от малкото неразрушени от Втората световна война големи индустриални сгради в град Латцен, южно от Хановер. Панаирът е организиран по инициатива на британското военно правителство с цел да се стимулира икономическото развитие на следвоенна Германия.
Изложението от 1947 г. остава в историята като Fischbrötchenmesse (в превод от немски "Панаирът на рибните сандвичи") заради прословутите сандвичи с херинга, които организаторите от Deutsche Messe поднасят на посетителите по време на първото си панаирно събитие.
След успешното му дебютно издание, Hannover Messe се организира ежегодно, което значително допринася за икономическия разцвет на Хановер и за издигането му до позицията на водещ панаирен град в Западна Германия на мястото на дотогавашния "лидер" – Лайпциг.
През 80-те години на XX в. главоломното технологично развитие на информационната и телекомуникационната индустрия подтиква Deutsche Messe тематично да разцепи Хановерския панаир на две. Така се ражда CeBIT – най-голямото световно изложение, посветено на телекомуникационните и информационни технологии.
"Панаирът на рибните сандвичи" се оказва предвестник на икономическия възход след войната – посетителите се тълпят пред вратите на първото експортно изложение в Германия през 1947 г. Сред тях са и около 100 представители на индустриални компании от САЩ. По време на изложението са подписани експортни договори на обща стойност над 31 млн. щатски долара.
Суровините и трудът са оскъдни две години след края на Втората световна война. Изложбената зала за малко не остава недовършена навреме. Сградата, в която се помещава дебютното издание на Хановерския панаир, принадлежи на бивша фабрика за леки метали в Латцен, бомбардирана по време на войната.
За второто издание на панаира през 1948 г. се регистрират за участие цели 7000 компании – с 500 повече от участниците през 2017! По това време форумът все още е известен официално като "експортно изложение", а през 1961 г. бива преименуван на Hannover Messe.
В 50-ото юбилейно издание на Хановерския панаир през 1997 продуктите и решенията си представят 7259 компании от 69 държави. Почти никой все още обаче не говори за дигитализация...
Днес Hannover Messe обхваща всички ключови технологии и основни области на индустрията – научноизследователска и развойна дейност, индустриална автоматизация, ИТ технологии, индустриално снабдяване, производствени технологии и услуги, решения в областта на енергията и мобилността и т. н. В тазгодишното 70-о издание на събитието, което протече под мотото "Интегрирана индустрия – създаване на стойност", взеха участие над 225 хил. посетители от цял свят.
Източници и снимки: Deutsche Messe, Hannover Messe, Spiegel, Wikipedia
Ключови думи: Хановерски панаир, Hannover Messe, Deutsche Messe, CeBIT, индустриални технологии