Messe Muenchen, Михаел Пьолман: Заедно с ГБИТК Messe Muenchen отразява българската индустрия в своите изложения
Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 8/2015 > 21.12.2015
Уважаеми г-н Пьолман, тази година Мюнхенският панаир и Германо-Българската индустриално-търговска камара отбелязват 20 години успешно партньорство. Кои са най-важните цели, които постигнахте заедно за този период?
Първата ни цел беше да осигурим на българските изложители професионално обслужване и необходимата информация относно събитията ни. Втората ни задача беше да отразим българския пазар в нашите изложения. Посетителите на Мюнхенския панаир от България са се увеличили шесткратно от 1995 г. насам, а изложителите – седем пъти. С ГБИТК заедно работим за оптималното представяне на българската индустрия на международните ни изложения.
ПОДОБНИ СТАТИИ
ИАНМСП организира отново български национален щанд на productronica 2017
electronica 2016 с допълнителна палата
ГБИТК представи изложението K 2016
Изложенията Intec и Z 2017 поставят акцент на съвременните технологични тенденции
Общ български щанд на панаира Z - Subcontracting Fair 2017 в Лайпциг
Какви възможности за германо-българския бизнес предлагат изложенията на Messe Muenchen?
Портфолиото на Мюнхенския панаир включва 14 водещи световни изложения, сред които bauma, BAU, electronica, Expo Real, ISPO, transport logistic, drinktec и др. Те осигуряват път на български предприятия от различни индустрии към международния пазар. Средно 2 млн. бизнес посетители означават и 2 млн. бизнес възможности. Събитията ни концентрират търсене и оферти и създават реални бизнес контакти, имидж и медийно представяне за фирмите участнички. Така даваме на компаниите най-добрата платформа, чрез която да представят силните си страни.
Как панаирите повлияват на развитието на компаниите гости и изложители и на глобалния бизнес климат?
Messe Muenchen е врата към света. Водещите изложения под шапката на панаира отличават лидерите в отделните индустрии и служат като трамплин на изложителите и гостите към глобални пазари с потенциал за растеж. В рамките само на няколко дни събитията представят пред посетителите най-актуалните световни технологии, основополагащите тенденции, вълнуващите иновации и доставчиците на нишови решения.
Кои от събитията ви се доказаха като най-успешни през годините? Как се адаптира Мюнхенският панаир към постоянно изменящите се тенденции в изложбения сектор?
Имаме много изложения, които се доказаха като успешни. Сред тях са BAU, electronica, IFAT, ISPO, както и ключовата ни платформа bauma. Друг водещ панаир е Expo Real – най-голямото европейско събитие в областта на недвижимите имоти и инвестициите.
Критична за бъдещия успех на изложенията ни е интернационализацията, тя е единственият начин да утвърдим позициите си на динамично развиващите се световни пазари. Messe Muenchen неотлъчно следва и пътя на дигитализацията. Чрез нея оптимизираме услугите, които предлагаме. Така Мюнхенският панаир създава платформи, които са достъпни за потребителите 365 дни в годината, и събира на едно място изложителите с настоящите и потенциалните им бизнес партньори.
Какви са впечатленията ви от българската търговия и индустрия на базата на представянето на български компании в изложенията на Messe Muenchen?
От това, което виждам по време на нашите панаири, българските компании се представят изключително професионално като изложители и се отличават с висока конкурентоспособност в международен план. Съвременният им начин на мислене и тяхната надеждност спомагат за установяването на отличен имидж на българската индустрия на изложенията ни.
Кои ще бъдат акцентите в дейността ви през 2016? Какво трябва да знаят българските фирми, които имат желание да участват в предстоящите ви събития?
2016-а ще бъде годината на bauma. Най-големият търговски панаир в света ще се разгърне на площ от 605 хил. кв. м. Изложбените пространства вече са резервирани на 100%, а списъкът с изложители отново е дълъг. Изданията на bauma в Китай и Индия през втората половина на годината допълнително ще утвърдят изложението на глобалния пазар. bauma China е вторият по големина панаир в портфолиото ни, като същевременно насочва все повече и повече изложители към основната платформа bauma в Мюнхен. През януари ISPO отново ще изпълни изложбените ни зали, а през май/юни това ще стори IFAT – водещото изложение за ВиК технологии, управление на отпадъци и суровини. През юни ще започне изграждането на две нови изложбени зали. Нуждаем се от по-голям капацитет, за да отговорим на търсенето и да подобрим международните си позиции. Както виждате, през 2016 г. ни очакват много вълнуващи събития.
Ключови думи: ГБИТК, Мюнхенски панаир, Messe Muenchen, Михаел Пьолман, bauma, IFAT
Новият брой 9/2024