OSG придоби WEXO Präzisionswerkzeuge. Как двете компании за инструменти виждат общото си бъдеще

МашиниФирмени публикацииСп. Инженеринг ревю - брой 2/2019 • 12.04.2019

Клиентите печелят от сливането, убедени са двамата управители. © OSG
През 2013 г. новите сгради на OSG в Гьопинген бяха осветени с японска церемония. Оттогава фирмата непрекъснато разширява присъствието си в Германия.
Щефан Дилман (в ляво) и Ясуши Сузуки © OSG

 

През декември 2017 г. WEXO Präzisionswerkzeuge GmbH от Бад Хомбург премина напълно към групата OSG. Ясуши Сузуки, управител на OSG Германия, и Щефан Дилман, ръководител на отдел Маркетинг в OSG и управител на WEXO, обясняват какви са стратегическите им планове след сливането.

 

Господин Дилман, това сливане между OSG и WEXO дойде за мнозина изненадващо, независимо от факта, че вече от десетилетия има партньорство между двете компании. Как се стигна до тук?

Щефан Дилман: Както вече споменахте, още от 1971 г. съществува съвместно партньорство между WEXO и OSG. През 2014 г. акциите на WEXO Präzisionswerkzeuge GmbH са придобити въз основа на наследственото регулиране на основателя на дружеството, господин Хоесрих от OSG. Така и сегашното присъединяване към групата OSG беше вече предвидимо. Ние искаме по този начин да обединим своите експертни познания и да централизираме някои дейности.

 

Какво влияние за в бъдеще ще окаже сливането на WEXO и OSG върху клиентите?

Щефан Дилман: Ползите от тази наша стъпка за клиентите е, че те ще могат да избират от една много по-голяма гама продукти, което конкретно означава, че поръчките вече ще се обработват от OSG, като познатите лица за контакти в Бад Хомбург ще останат същите.

 

Извинете, но за мен това звучи малко объркващо и не особено логично. Как да го разбираме конкретно?

Ясуши Сузуки: Нашите инструменти ще продължат да се произвеждат в Гьопинген и в Япония, както и досега. Но продуктовият мениджмънт ще бъде извършван от WEXO. Това означава, че шефът на отдел Продажби ще определя търговската стратегия с клиентите. Изборът на продуктовата категория е отговорност на ръководителя на отдел Маркетинг, тоест на г-н Дилман, който ще взема решения въз основа на търсенето и ценообразуването.

 

Как бихте искали да реализирате тази стратегия на практика?

Щефан Дилман: OSG има за цел да се разраства в областта на универсалните инструменти за резбонарязване. Тук можем да дадем за пример метчиците от групите A и S. Що се отнася до съотношението производителност-цена на инструментите за обработка на неръждаеми стомани или високолегирани CrNi-стомани, има възможности за развитие. Тази ниша може да бъде запълнена със серията XTOP на WEXO.

 

Господин Сузуки, какъв беше интересът на OSG да присъедини WEXO към групата?

Ясуши Сузуки: Ние от OSG Германия вече сме част от големите играчи в глобален мащаб, предимно в голямото серийно производство, където искаме да се разширим. Производителността, качеството, надеждността са изключително важни за нашите клиенти. Но изискванията и браншовете в Германия са толкова различни, почти няма друга страна с такова разнообразие. OSG Германия не може да задоволи този пазар или поне много трудно. Друг важен момент със сигурност са езикът и културата.

Тук имам предвид например разликите в DIN и ISO нормите спрямо JIS (Japanese Industrial Standards). В тази сфера WEXO има много повече опит, особено при локалните приложения, които бихме искали да използваме за в бъдеще.

Щефан Дилман: По отношение на споменатите целеви групи бих искал да допълня, че между клиентите на OSG и WEXO има почти 80% разлика. Естествено, има и допълващи продукти, които обаче в Германия вече не са необходими в този вид, затова пък са търсени на международния пазар в различни сфери на различни предприятия. Например, въпреки факта, че WEXO е номер едно при метчиците за обработка на колянови валове, големите производители на автомобили не бяха между нашите клиенти. Не, че не можехме да ги снабдяваме с инструменти, но WEXO не можеше да осигури необходимото сервизно обслужване в световен мащаб.

Затова тук в Бад Хомбург се бяхме концентрирали повече върху средни и малки предприятия, защото искахме и те да се развиват. Ето защо възнамеряваме да продължим да обслужваме тези клиенти в бъдеще, но с помощта на продуктите на OSG, защото така се сдобиваме с огромен асортимент от продукти.

 

Вие току-що засегнахте асортимент от продукти. В това отношение OSG е най-големият производител на инструменти за резби в целия свят. От друга страна казахте, че с помощта на WEXO ще бъдат запълнени ниши. Как да разбираме това?

Ясуши Сузуки: OSG всяка година развива и разработва нови инструменти. Колко ефективни са те в даден случай не може да се каже предварително. Например, съществува голямо разнообразие в използването на охлаждащи средства. Има ситуация, в която конкретен инструмент за резба да работи добре с MMS (Minimalmengenschmierung - минимално количество за смазване) или масло, но същият инструмент би могъл да бъде по-малко ефективен при използване на емулсия. Това означава, да се концентрираме само върху голямо серийно и масово производство, това би могло да бъде пагубно, не води до развитие.

 

Нека в заключение кажем няколко думи и за логистиката, складовите наличности и потенциала за доставки, както и за служителите. Как ще ги организирате за в бъдеще?

Ясуши Сузуки: Засягате интересна тема. През 2017 г. OSG Германия отбеляза 20% ръст на продажбите. Затова трябва да инвестираме повече в производството в Гьопинген, защото искаме да увеличим обема на продукцията "Made in Germany" (Произведено в Германия). Това, естествено, касае и капацитета на складовете. WEXO в Бад Хомбург предлага включително и откъм експертни знания идеална възможност да централизираме склада и доставките в Германия.

Щефан Дилман: Марката WEXO продължава да бъде търсена и на международния пазар и от различни търговски марки. Тук виждам достатъчен потенциал за растеж, независимо от факта, че в момента тук в Бад Хомбург месечно се разпращат 60 хил. инструмента. Но по втората част на въпроса - всички служители на WEXO бяха поети от OSG, това никога не е стояло под въпрос. Напротив, в отдела "Обслужване на клиенти" също бяха назначени 31 нови служители, така искаме за в бъдеще да подобрим обслужването и да разширим пазарните си дялове.

Интервюто води: Манфред Лерх, журналист

 

 


 

 

Квартал Витоша, бл. 5 Б, ап. 33
1700 СОФИЯ, БЪЛГАРИЯ
tel.: +359 897 226 118
delphi.engineering.bg@gmail.com

 

 

 

Top