Представиха пазарен анализ на българския бизнес за 2012 г.
Начало > Събития > Сп. Инженеринг ревю - брой 9, 2011
В началото на анализа се проследява дейността на компаниите в България през 2011 г. и в частност тази в производствения сектор. “Дейността бе диктувана от последствията от съкращаването на персонал през 2010. Това даде възможност на компаниите да посрещнат новите предизвикателства в условия на намаляващи преки чуждестранни инвестиции, с по-опростена структура и с възможност да произвеждат повече с по-малък ресурс. Износът на продукция към международни пазари с възстановяваща се икономика бе водещ фактор за успех през годината, като това доведе до добри финансови резултати и ръстове за българските производители в сектора на промишленото производство”, споделят LLP Dynamics.
Втората част на пазарния анализ е посветена на очакванията за 2012 година, през която не се предвижда повишаване на търсенето в сектора от страна на местния пазар. Според анализатори, производителите ще търсят предимно реализация за продукцията извън България, където биха могли да се създадат по-надеждни и изгодни партньорства. „Въвеждането на съвременни информационни технологии за управление на бизнеса (ERP, CRM и др.) ще определя развитието на българските компании, в т.ч. и тези от промишления сектор”, разказват от компанията. „Това ще бъде подпомогнато от финансирането по ОП Конкурентоспособност, която ще насърчи инвестициите в Системи за управление на бизнеса през второто тримесечие на 2012. Чрез внедряването на такива системи от висок клас секторът ще се пребори с критични проблеми, които в момента спират развитието на бизнеса. Сред тях са високата себестойност на продукцията, големият брак и технологичен отпадък, непостоянното качество на продукцията, оптималното използване на производствените капацитети”, допълват авторите на анализа.
От LLP Dynamics още коментират, че евентуален проблем при въвеждането на ERP решения през 2012 г. ще бъде необичайно високото търсене на такива системи.
Ключови думи: пазарен анализ, български бизнес, LLP Dynamics, Пазарът през 2012 г. и възможностите пред българския бизнес