Сенсата Технолоджис, Томи Вер Елст: Трябва да бъдем много горди с автомобилната индустрия в България
Начало > Автоматизация > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 3/2016 > 18.05.2016

Томи Вер Елст, генерален директор на
Сенсата Технолоджис, пред сп. Инженеринг ревю
Защо избрахте Пловдив за отварянето на втория си завод в България?
Град Пловдив става все по-привлекателна дестинация за бизнес цели от когато и да било. Има много фактори за това. Градът наскоро бе избран за Европейска столица на културата за 2019 г. Също така по време на годишната класация за “Най-добър град за живеене” Пловдив бе обявен и за най-добър бизнес град, тъй като брутният му вътрешен продукт се увеличава с 12-13% годишно.
Икономическа зона Тракия е един от най-големите инвестиционни проекти в България в момента, както и за в бъдеще. В тази зона се очакват инвестиции в размер на 1 милиард евро. Повече от 51% от икономиката в региона разчита на производството и около 68 000 служители се намират в този сектор, отделно
20 000 инженери и оператори на машини са заети в други индустрии.
ПОДОБНИ СТАТИИ
Електромотори за автомобилната промишленост
Местоположението на икономическа зона Тракия е стратегическо, защото градът е с много удобна геолокация в близост до важни железопътни пътища и европейски транспортни коридори, свързващи Европа, Азия и Африка.
Инфраструктурата е много добре развита и мястото е близо до града и летището.
Поради тези причини Сенсата Технолоджис избра град Пловдив за изграждането на втория си завод за производство в страната и инвестира 40 милиона щатски долара.
В кои световни пазари и клиенти ще прицелвате продукцията си?
Сенсата Технолоджис е добре диверсифицирана компания, която обслужва много пазари в допълнение към автомобилния. Тези пазари включват производството на продукция за самолети, индустриални, военни, тежкотоварни превозни средства, отопление, климатизация и вентилация, данни, телекомуникации, мореплаване и др. В по-голямата си част нашите клиенти са големи глобални компании, включително производители на оригинално автомобилно оборудване, базирани в Европа. В първата си фаза нашата продукция ще бъде насочена към RSA, PSA и Continental пазарите (пазарите, които боравят с определени мерки за сигурност на продукцията). В по-късен етап ще добавим Volkswagen.
Колко души са наети в новия завод и търсите ли в момента технически професионалисти?
Вече имаме наети 150 души, работещи в новата ни фабрика. Броят ще се увеличи през следващите няколко години до около1500 души. Винаги е предизвикателство да се наемат технически квалифицирани служители в условията на конкурентен пазар на труда, какъвто е българският. Въпреки това, една от причините, поради които заводът ни се намира край Пловдив, е близостта до Пловдивския клон на Техническия университет в София. Ние вярваме, че това ще ни даде по-голям достъп до квалифицирана работна сила и сме уверени, че ще бъдем в състояние да намерим най-талантливите хора, за да обслужват клиентите ни в цяла Европа.
Разкажете ни повече за изграждането на новия завод. Какви технологии и оборудване са използвани в сградните инсталации?
Сградната конструкция е комбинация между стомана и бетон. Тъй като голяма част от продукцията ни се изработва в чисти помещения и при стриктно определени условия като температура и влажност на въздуха, то те се контролират автоматично. Нашето производство има нужда от високо и ниско налягане на въздуха, специални газове и дестилирана вода. Освен нормалната нужда от електричество, всички тези специфики водят до сложни комунални изисквания в нашата сграда. Имаме също пречиствателни станции за битови и промишлени води.
Какви са впечатленията ви от автомобилната индустрия в България и в Югоизточна Европа?
Ние трябва да бъдем много горди с нашата автомобилна индустрия в България. Имаме няколко фирми, опериращи на високо ниво като Visteon, Melexis, IMI и др. С развитието на продуктите, технологиите и процесите на фирмите тук в България наистина се създава много добавена стойност към автомобилната индустрия.
Вижте още от Автоматизация
Ключови думи: Сенсата Технолоджис, автомобилна промишленост, автомобилно оборудване
Новият брой 9/2024