Централна и Източна Европа стават притегателна сила за EMS компаниите

Начало > Сп. Инженеринг ревю - брой 7, 2012 > 09.10.2012

Централна и Източна Европа стават притегателна сила за EMS компаниитеЦентрална и Източна Европа се очертават като ключов регион за европейската електронна индустрия. Много водещи международни OEM и EMS компании се възползват от конкурентоспособността там и изнасят своята дейност, за да намалят оперативните и производствените си разходи.

Това посочва ново проучване на анализаторската компания Frost & Sullivan, което оценява приходите на общия европейския EMS през 2011 г. на 45,8 млрд. щатски долара и очаква тази цифра да достигне 68,19 млрд. през 2016 г.

Чрез изнасяне на своят дейност OEM производителите могат да намалят своите капиталови разходи и инвестиции в имоти, сгради, оборудване, системи за автоматизация, и инфраструктура, а по този начин да намалят и цените на редица крайни продукти.

"В Централна и Източна Европа започна производство на електронни продукти за нишови пазари като автомобилостроенето и медицинската електроника. В сравнение със Западна Европа там производителите имат по-ниски маржове на печалба, което води до разрастване на общия EMS пазар", коментират анализаторите на Frost & Sullivan.

Според техните данни най-печелившите вертикални EMS сектори са потребителската електроника и телекомуникациите, където конкуренцията е най-голяма. Европейският пазар се радва на голям интерес и в областта на промишлената и медицинската електроника, където маржовете са по-големи.

Европейските доставчиците обаче трябва да посрещнат заплахата, която идва от Китай, Индия и другите азиатски държави. Всички те предлагат ниска себестойност на производството, изобилие от квалифицирана работна ръка и големи вътрешни пазари, които стават все по-конкурентни на европейските, предупреждават от Frost & Sullivan.




ИНДУСТРИЯТА ГОВОРИ
Ниърсофт, Владимир Филипов: Заложете на технологии от Индустрия 4.0,  които решават конкретни бизнес проблеми

Ниърсофт, Владимир Филипов: Заложете на технологии от Индустрия 4.0, които решават конкретни бизнес проблеми

В специално интервю за изданието управителят на компанията разяснява как би било най-ефективно предприятията у нас да подходят към процедурата за ... още
AB TERM, Борис Абаджиев: Заедно със СВМ-България решихме въпроса с отоплението на базата ни за години напред

AB TERM, Борис Абаджиев: Заедно със СВМ-България решихме въпроса с отоплението на базата ни за години напред

Специално за сп. Инженеринг ревю управителят на AB TERM разказва защо компанията е заложила на лъчисто газово керамично отопление от СВМ-България ... още

Top