Walter, Юрген Мьолер: Опитваме се да бъдем сред най-иновативните компании на пазара
Начало > Интервю > Сп. Инженеринг ревю - брой 7, 2013

ПОДОБНИ СТАТИИ
В и Д Интернационал ЕООД представя световни новости в металообработката от Walter
Walter откри официално разширението на фабриката си в Чехия
Хермле и Мойсбургер: Демонстрацията на продукти на живо е изключително успешна практика
Продуктови новости от WALTER и EWAG
Струговане на многостени върху машини с ЦПУ
DMG Mori: ecoMill 50, ecoMill 70 - най-ефективното решение за 5-странно фрезоване
Юрген Мьолер, управляващ директор Износ за Централна и Източна Европа и Мениджър Пазари на Walter Словения, пред сп. Инженеринг ревю
Уважаеми г-н Мьолер, Walter има сериозен опит в предлагането на пълна гама услуги за металообработването. Бихте ли представили накратко историята и корпоративната структура на компанията?
Walter е немска компания с дълъг опит в металорязането, част от подразделението на глобалната организация Sandvik - Sandvik Machining Solutions. Седалището на Walter се намира в Тюбинген, близо до Щутгарт. Имаме около 4000 служители и производствени звена в Европа, САЩ, Азия и Южна Америка.
Общият ни годишен оборот е 700 млн. евро, а амбициите ни са да достигнем милиард. Голяма част от тези амбиции са свързани с югоизточните пазари, тъй като в Западна Европа вече имаме стабилни позиции. В България например имаме невероятен успех. За последните три години почти утроихме оборота си. Ето защо определям дейността ни тук като много успешна.
В световен мащаб Walter поддържа контакти с дистрибутори като В и Д Интернационал ЕООД. От друга страна, навсякъде имаме търговски дружества, които са изцяло собственост на Walter. Walter Словения е отговорна за износа на пазарите в Централна и Източна Европа. Произвеждаме над 45 000 вида металорежещи инструменти за струговане, фрезоване, пробиване и резбонарязване. Смея да твърдя, че Walter е една от най-иновативните компании на пазара.
Под шапката на компанията са обединени пет търговски марки. Моля, представете ги на читателите ни.
Walter обединява пет търговски марки – това са Walter, Walter Titex, Walter Prototyp, Walter Valenite и Walter Multiply, което я прави пълноценен доставчик на цялостния набор услуги за металообработващата индустрия.
Бихте ли посочили някои от последните и революционни иновации на Walter?
Едно от последните ни нововъведения е високопроизводителната фреза Blaxx, която е поредно доказателство за лидерството на Walter специално в сферата на фрезоването. Blaxx е първата система за фрезоване на Walter, която съчетава предимствата на тангенциалните фрезови системи с функционалността на сменяемите пластини Tigertec Silver, за да създаде ненадминат продукт.
Бих искал да подчертая, че сме абсолютен световен лидер в областта на фрезоването. Произвеждаме много други металорежещи инструменти, но когато стане дума за Walter, първата асоциация е фрезоването. Разбира се, ние се опитваме да разчупим и обогатим тази представа.
Walter има 33 дъщерни дружества и голям брой дистрибутори по цял свят. Какво е значението на българския пазар за вашия бизнес?
Както вече споменах, един от най-големите ни приоритети е Източна Европа. Ето защо сме изключително щастливи, че тук имаме партньори като В и Д Интернационал ЕООД. Държа обаче да направя едно уточнение – Walter не е производител на евтини инструменти. Ние се намираме в по-високия клас, с други думи - имаме сериозен технически опит, тъй като иначе не бихме могли да продаваме нашите инструменти.
Главната цел на продажбата им е да носят полза на нашите клиенти, което означава, че сме ориентирани към стратегия, печеливша и за двете страни. Стремим се да се изкачим до върха, където да се съревноваваме с големите играчи. Поставяме акцент върху широк спектър високопроизводително оборудване за резбонарязване, което може да бъде използвано за различни приложения и материали.
Как определяте участието на Walter на Международния техническия панаир в Пловдив тази година?
Когато става въпрос за участие в такива мероприятия, бих казал, че от съществена важност е да представиш добре своята компания, но на практика никога не правиш бизнес по време на самото събитие. Сделките обикновено се случват след това. Затова според мен главната цел на подобни участия е създаването на добри контакти.
Какви са плановете ви за бъдещето на местния пазар?
Планирам в непосредствено бъдеще да станем част от челната тройка компании на българския пазар в сектора. Понастоящем се намираме сред първите пет и смятам, че ще успеем да се превърнем в един от водещите играчи в бранша.
Ключови думи: Walter, В и Д Интернационал, металорережещи инструменти, струговане, фрезоване, пробиване, резбонарязване
Новият брой 9/2024