За комуникациите в бранша и кризата

Начало > Редакционен коментар > Сп. Инженеринг ревю - брой 6, 2009

Всички знаем коя е професията, считана за най-древна в света. Има и още една, която се нарежда на едно от челните места в класацията на най-старите професии. Защото съществува във всички времена и епохи, играе огромна роля във формирането на обществените нагласи, изисква специални умения и познания, "свири според този, който й плаща", а и практикуването на част от инструментариума й също е въпрос на морал. Днес я наричаме PR, връзки с обществеността, фирмени или корпоративни комуникации. И макар че пресечните точки между инженерните науки и PR са равни на вероятността белите мечки и пингвините да се срещнат в естествени условия, индустрията, като всеки друг бизнес, е обект и субект на PR.
Казвам това, защото добрата комуникация с "целевите публики" или иначе казано с клиентите, партньорите, контрагентите, конкурентите, държавата и т.н. днес е жизненоважна. Въпреки положителните сигнали от световните борси, които като че ли се "събуждат" за нов живот след "ледниковия период", обхванал ги през последните две години, възстановяването у нас ще е трудно и дълго, поне според международните институции. Още повече, че за пореден път очакваме пикът на кризата да ни връхлети след още някой и друг месец. Затова именно сега е моментът всяка компания да обърне сериозно внимание на начина, по който я възприемат клиентите и партньорите й. Да акцентира върху стабилността си и предимствата на решенията и услугите, които предлага. За целта са й нужни добре премерена стратегия и директен, независим и доказал се както във време на подем, така и при стагнация, медиен канал.
Списание Инженеринг ревю като "мост" между доставчиците на техника, проектантите, конструкторите и инженеринговите фирми, от една страна, и индустрията - във всичките й сегменти и нива, от друга, е адекватно на новите изисквания на времето. Защото доверието от страна на индустрията, правилната редакционната политика и силна журналистика са с традиции. Защото и в тези нестабилни времена продължава да актуализира и разширява абонаментната си аудитория - във всеки сектор, във всяко производство, във всеки град. Търси и публикува коментари и анализи на водещи специалисти за успешни практики в битката с кризата. Проучва и систематизира за вас информацията за пазарното предлагане на различни технически изделия. Информира за значими проекти, технически иновации, европейски политики. Изобщо, предоставя качествена, обективна, актуална и полезна пазарна и техническа информация, за всичко, което се отнася до вашата работа и бизнес.
Защото информацията е едно от най-мощните оръжия в съвременните пазарни битки. А добрият комуникационен канал - гаранция за нейното правдиво, своевременно и мащабно предаване.

инж. Амелия Стоименова,
главен редактор




Top