Как когенерацията прави Гимел по-конкурентни на европейския пазар

ОВКФирмени публикацииСп. Инженеринг ревю - брой 3/2019 • 06.06.2019

Редовните анализи на смазочните продукти с MobilServ™ следят пулса на всички когенерационни инсталации в Гимел

Когато купуваме биологични плодове и зеленчуци, името Гимел ни звучи познато - най-известната марка биологично сертифицирана храна у нас. Но био плодовете и зеленчуците, които купуваме, са само малка част от продукцията на фирмата. Всъщност 80% от производството й се продава извън България - предимно в ЕС. Българският производител има няколко ключови предимства, чрез които, наред с доброто си качество, успява да поддържа конкурентна цена и "био" имидж. Производството е сертифицирано по редица стандарти като IFS Food, GlobalGAP и др.

 

Отопление и електричество

В страна като България оранжерийното производство на зеленчуци изисква сериозно отопление през студения зимен сезон. Според различни оценки между 50 и 60% от себестойността на един оранжериен зеленчук е... неговото отопление.
Отопляването на големи площи оранжерии е мащабно предизвикателство. В Гимел залагат на съвременно решение, като в периода 2012-2014 г. изграждат когенерационни инсталации за комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия в обектите си.
Топлината от когенераторите се подава към отоплителните системи на оранжериите целогодишно.

 

"Био" имидж и ценово предимство

Използването на високоефективни, съвременни когенератори за отопление на оранжериите носи важно ценово предимство на Гимел. То е от голямо значение за компанията на фона на конкуренцията от страни с по-благоприятни климатични условия.
"Био" имиджът е друг ценен ресурс. Този тип високоефективно отопление е нискоемисийно. "Този факт има огромно значение за нашите клиенти", казва изпълнителният директор на Оранжерии Гимел АД Марин Генуров и допълва: "За тях е важно, че продукцията е произведена с минимално въздействие върху околната среда."

 

Поддръжка като по учебник

Инвестицията на Гимел в когенерационните инсталации е крупна и поддръжката им трябва да е изрядна. Машините са производство на Jenbacher. Всяко непланирано прекъсване на работата им означава затруднено отопление, риск за продукцията, големи непланирани разходи за ремонт.
"От самото начало работим с масла MobilTM, защото те са първи в списъка с предписанията на производителя", споделя инж. Димитър Марков, ръководител когенерации на Оранжерии Гимел АД.

Техническият екип прави постоянен мониторинг на работата на когенераторите. Това става чрез редовно и често вземане на проби от двигателно масло и изпращането им в MobilServTM за анализ. Подобно на пълната кръвна картина при човека, контролният анализ веднага разкрива "здравословното състояние" на всеки когенератор. Така например ако в състава на маслото се засече съдържание на антифриз, техническият екип веднага разбира, че е започнало да се уврежда уплътнение. Повишено съдържание на метали може да е причинено от прекомерно триене в цилиндровите групи или лагерите.
"Чрез редовните анализи на двигателното масло буквално следим живота на когенератора", допълва инж. Марков.

 

Бързина и насоки

MobilServTM осигурява онлайн платформа, която позволява изпращането на проби и получаване на резултатите в реално време. Използването й е лесно чрез приложение за таблет или смартфон. Всеки анализ се вписва чрез QR код от етикета на всяка проба. Резултатът идва директно на е-поща.
Освен че пести време, MobilServTM дава и ценни насоки на инженерите. Резултатите, които са в норма, се визуализират в зелено, а останалите - в жълто и червено. Софтуерът извежда и бележки с препоръки какви са обичайните източници на съответните отклонения.

 

Сравнимост

За всяко оборудване, регистрирано в MobilServTM, се трупа история с резултатите от всички правени анализи. Така се следят тенденции в изменението на показателите на смазочните материали, които са решаващи за работоспособността на един когенератор, навременното ремонтиране, коректната поддръжка и дългосрочната безпроблемна експлоатация. "Изключително важно е да се следват стриктно препоръките на фирмата-производител за честотата на маслените проби, не само през гаранционните периоди на машините, а и след това", завършва инж. Димитър Марков.


 


За повече информация:
Димитър Славов, Мениджър инд. продукти
Омникар БГ ЕООД
M.:+359886200051, slavov@omnicar.bg
www.omnicar.bg

Top